zondag 12 juli 2020

nachtdienst en moestuin

Deze week werkte ik  mijn eerste blokje nachtdiensten. Drie nachten inwerken. Ik kan je vertellen het is zó anders om 's nachts te werken. Geen gehaast om cliënten in de kleren te krijgen, eten geven , medicatie, dokters en verpleegkundigen bezoek, wasjes draaien, activiteiten doen, dat is er allemaal niet bij. Wat er wel bij is, is de verantwoordelijkheid voor ruim 100 bewoners, een ronde lopen, uitluisteren en alert zijn. Gelukkig werken we in de nacht altijd met twee man uh vrouw in dit geval.
Het ging eigenlijk heel goed, zelfs het overdag slapen, wie had dat gedacht :)
Ik vind het wel lastig om alle informatie te verwerken, het is allemaal nieuw, dat is echt wennen zeg maar.

Ik geniet van de rust. Afgelopen week werkte ik dus 3 nachten, aankomende week ben ik vrij en dan de daarop volgende week 5 nachten werken , daarna vrij tot 10 augustus, alsof je elke maand 2 weken vakantie hebt, zo cool!

Afgelopen donderdag kwam zwangere dochter met haar man. Schoonzoon ging vrijdag met grandpa mee op klus en dochter en ik gingen naar de markt, mooi verdeeld. Dochter  heeft al zo'n dikke buik, tjonge jonge, nog een paar weken en dan hebben we er een klein ventje bij.

De moestuin doet het goed. We hebben enorm veel pruimen, de eerste pluk was al 10 kilo. Gisteren en vandaag maakte ik, van een deel, jam. We gaven wat weg en morgen doe ik een lading in het droogmachientje.





De peultjes kunnen er morgen uit, net als de tuinbonen, op de lege plekken kunnen weer andere gewassen, misschien wat extra snijbiet en veldsla. De slakken hebben zich te goed gedaan aan alle snijbonen ( drommelse beesten) , ook de pas uitgeplante boeren - en palmkool moesten het ontgelden.

We eten heerlijk verse groenten uit de tuin, boontjes, aardappelen, courgette, sla enz. Ik vind het leuk om wat kleur op mijn bord te hebben, wat bloemetjes door de sla bijvoorbeeld....geluk om op te eten :)



Ik zal morgen wat foto's van de moestuin maken.

deze week weer een € 1.50 dag.

fijne avond, liefs grandma.

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt goed,je nieuwe baan. En voldoende tijd voor de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige, kleurrijke salade heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen