donderdag 2 juli 2020

€ 1.50 dag bij de Jumbo

Vandaag hadden we onze tweede € 1,50 dag. Afgelopen dinsdag deed ik boodschappen bij de Jumbo voor € 1,50 per persoon per dag, totaal dus € 3,00.



Kijk aan , lang niet gek hé ! Tot mijn grote verbazing hadden ze de goedkope smeerkaas niet meer in het assortiment, die kostte namelijk maar 0,40 cent, echt jammer. Ik ben zelfs nog naar een andere Jumbo geweest, maar nee helaas

Voor 3 euro had ik echter,

500 gram pasta
1 blikje tomatenblokjes
1 winterwortel
1 struikje witlof
1 appel
1 banaan.
1 pakje roggebrood
1 prei

Hier hadden we ons mee kunnen redden vandaag maar gelukkig kreeg ik van mijn schoondochter, voor het meehelpen,

1 felbegeerd kuipje smeerkaas
2 appels
6 eitjes
1 pak crackers

dank je lieverd

Verder had ik nog een groot aantal suikerzakjes en evenveel cupjes koffiemelk, een takje rozemarijn uit de pluktuin op het werk, een bakje wild geplukte krentebessen. Als klap op de vuurpijl mocht ik vanmiddag kersen plukken in Anna's tuin, bijna 2 kilo kersen ! lief he 
Van de krentebessen en de inhoud van 3 suikerzakjes maakte ik gisteren weer jam. Van de kersen maakte ik vanmiddag jam voor de voorraad en het stalletje, én een deel eten we straks lekker op.




Hoe zag de dag eruit.

Ontbijtje, 

Elk 2 roggebroodjes, 1 met smeerkaas en 1 met krentebessen jam, een gekookt eitje en een halve appel.



Als lunch hetzelfde eigenlijk :)

Tussendoor de banaan en een appel.

Als avondeten maakte ik pasta met een goedgevulde saus. De prei sneed ik in dunne ringen, ik bewaarde wat van het groen en sneed dat fijn. De wortel werd in blokjes en de rozemarijn zeer fijn gesneden. In een laagje water ( want geen olie oid ) bakte ik de prei en wortel beetgaar, deed er veel zout, peper, paprikapoeder en de rozemarijn door samen met de tomatenblokjes uit blik. Op het eind van de kooktijd deed ik er de inhoud van een suikerzakje en 2 cupjes koffiemelk door ( suiker en melk in uw koffie pastasaus mevrouw :)  ) de suiker haalt de scherpte van de tomaten uit blik en de koffiemelk maakt de saus iets romiger :)




Ondertussen was de pasta aan de kook. 

Van de witlof, een appel en wat prei-groen maakte ik een salade, een hardgekookte eitje en een paar kersjes maakten het saladeplaatje compleet.

Pasta afgieten, 1,5 eetlepel smeerkaas door de pasta roeren, daar wordt ie zo lekker romig van, op het bord, saus erbij, beetje fijn gesneden prei erover, nomnom het was weer heerlijk.


Wat hebben we nog over..

1 ei
1 pak crackers

in de kelder heb ik ik een tas gehangen voor free-food, daar deed ik het pak crackers in voor een volgende keer. In de tas zitten ook suikerzakjes, koffiemelk cupjes en 2 minipotjes jam, ooit meegekregen van een ontbijtbuffet.

Volgende keer naar de AH of de Lidl of de Aldi of het het dorpswinkeltje? De Plus? Jullie een voorstel?

Liefs grandma.






10 opmerkingen:

  1. De gemeente waar jij en ik wonen is natuurlijk erg groot. Hier op het dorp hebben we de AH, Lidl, Aldi en Coop. Qua onverpakte groente en fruit doet de Lidl het erg goed, maar ook de groenteboer naast de Aldi is ook goed te doen. Voor de rest doen de supers niet zoveel voor elkaar onder, hoewel ik wel het idee heb dat de Boni (helaas hier niet op het dorp en ik ga geen 10 km rijden naar E of K) uiteindelijk toch het goedkoopste is.. Succes met je challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. i love de Boni :)

      Ik doe een gokje je woont In N.A.?

      Verwijderen
    2. Ik was er ook fan van! Mooiste in K: Aldi Lidl, Boni en Action op struikelafstand van elkaar, dus 1 keer parkeren en de Euri's rolden je portemonnee al uit.. ;)
      Nu woon ik in V, het andere dorp van het tweelingdorp. Je gokje was dus bijna goed! Helaas door omstandigheden (sloop) zal ik er weg moeten, dus naarstig op zoek naar een nieuw stulpje in de regio! Groeten, A

      Verwijderen
    3. Oh helup, ik hoop dat je snel een nieuw huisje vindt.

      Verwijderen
  2. Waarom per dag boodschappen doen.Als je de boodschappen in een keer haalt kun je vaak gunstiger inkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt San. Dit is gewoon de uitdaging , 3 euro per dag voor 2 personen. Ik vind het ook interessant om eens te zien of elke supermarkt low budget-proof is.

      Verwijderen
  3. Tsjonge, wat heb je dan nog een boel eigenlijk voor weinig geld! Wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen. Ik dacht dat je eerder een langere periode achter elkaar deed? Dat lijkt me wel uitdagender. Een dagje overbruggen met een klein bedrag en de dag erop ruimer is makkelijker vol te houden. Of het structureel langere tijd lukt met 3 euro p.d.per 2 personen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In januari hebben we altijd onze sobere maand met een missie, het geld dat we aan aan het eind van de maand over hebben gaat dan naar een goed doel. De € 1,50 dagen zijn er gewoon voor de uitdaging, stel je hebt ëcht maar 3 euro per dag , wat kun je daarvoor kopen. Het houd ons bewust van prijzen, maakt ons bewust van voedselkeuzes en zo een een sobere dag is zeer goed voor de lijn :).
      Bovendien vind ik het gewoon leuk een leuke challenge :)

      Verwijderen