vrijdag 31 juli 2015

vakantie met neef Herbert, logeerpartijtjes en al bijna weer aan het werk...

De vakantie is bijna weer voorbij, omgevlogen kan ik wel zeggen.
In de week voor de vakantie ging ik met jongste dochter lekker winkelen in Groningen. We gingen natuurlijk naar de verpakkingsvrije winkel "opgeweckt", die stond al zolang op mijn lijstje. Echt leuk hoor. We tapten heerlijke olie, maakten zelf notenpasta en schepten noten en kruiden.
Schoonzoon kookte een lekkere maaltijd om de dag mee af te sluiten, pas om 22.30 was k weer thuis. De dag erna was het de beurt aan oudste dochter om een stad te kiezen, dat werd Amsterdam. Ik haalde haar op uit Ermelo en met de trein gingen we verder naar Amsterdam. Op het station waar we moesten overstappen kochten we een beker koffie , oeps ik knoeide op mijn witte blouse, jawel ter hoogte van mijn linker borst :)

goed begin jaja :)


Gaf ons een mooi excuus om direct de winkelstraat in te duiken op zoek naar een vervangend kledingstuk . Daarna zijn we de winkelgebieden waarlijk ontvlucht, wat een drukte! We hadden een heerlijke dag saampjes. Toen we s'avonds laat weer terug in Ermelo waren, roken we het bos en pasgemaaid gras dat past meer bij ons eigenlijk.
Ik nam die week ook afscheid van de kindjes van de kinderopvang. Mijn taak zit er weer op, toch dubbel zoiets...aan de ene kant zal ik ze  missen aan de andere kant heb ik er ook weer zin in om naar mijn eigen baan-gebeuren te gaan. Dat is toch meer mijn doelgroep om mee te werken. De kindjes moesten in die laatste week hun aardappeltjes rooien, wat zaten er veel aan !! Elk kind kreeg  3 kilo aardappelen en een krop sla mee naar huis. Ik zag gisteren toevallig dat de boontjes ook al klaar zijn in het kindertuintje ach zo leuk!


bij de sla kun je aan de onderste blaadjes nog zien waar de geiten-attack is geweest :)


De schilders waren precies de dag voor de vakantie klaar, ons huis ziet er spik en span uit.

Op de eerste zaterdag van de vakantie besloten grandpa en ik toch nog even op stap te gaan. Als we thuis bleven zouden we allerlei karweitjes gaan doen , je weet hoe dat gaat. Op de valreep konden we met neef Herbert op stap. Neef Herbert is van tralaluna hier is een fotocollage. Ik kan je vertellen dat het een groot feest was. We bezochten plaatsen en gebieden in Drenthe waar we nog nooit geweest waren. Het fochteloérveen, bessen plukken bij de weldaad, de bijzaak bezoeken , theedrinken in een theehuis/tuin in Veenhuizen enz enz. De week was veel te snel voorbij.




neef Herbert :)


Inmiddels zijn we aan het eind van de vakantie beland. Er is al vanalles ingemaakt , de kelder wordt al weer lekker vol. Jams, zure komkommers, aarbeien. De aardappelen zijn gerooid, knoflook ligt te drogen net als de uien en sjalotten, laatstgenoemde zijn aangevroten en ietwat vergaan. t Zal wel met de nattigheid van doen hebben . Kleindochter kwam logeren, we gingen met zwangere dochter en schoonzoon op auto-jacht en zwommen een middagje  in de aqua mundo van centre parcs , elke dag was er wel wat te doen hier .
Vanmiddag ben ik even naar het werk geweest om maandagmorgen niet voor verrassingen te komen staan. Heerlijk om de mensjes weer te zien. :)

zomaar de vakantie voorbij :(

liefs grandma.

1 opmerking: