zondag 17 februari 2019

verjaardag en mooi weer.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun bestelling uit het winkeltje en de lieve reacties op de producten. Dank jullie wel ๐Ÿ˜Š.

We hadden een drukke gezellige week. Afgelopen woensdag was ik jarig, grandpa en ik waren beiden vrij en we vierden de vrijheid op een doordeweekse dag. In de middag kwam een vriendin met haar man het was erg gezellig . 's Avonds gingen we uit eten. Gisteravond kwam er familie en vrienden , het was een grote drukke gezellige bende. Voor de kinderen en kleinkinderen hebben we aankomend weekend afgesproken, we gaan met ons allen naar een subtropisch zwembad, we hebben er allemaal zin in!

Genieten jullie ook zo van het mooie zachte weer? We zijn de hele dag buiten te vinden , we doen alvast wat voorjaar karweitjes, drinken koffie en lunchen heerlijk onder de luifel van het tuinhuis. Vanmiddag wandelden we 5 kilometer met de hond en daarna  vielen we in slaap op de tuinbank :)

De tuin ontwaakt, ik zag al een paardenbloem en een lieveheersbeestje. De bijen vliegen af en aan met kleine oranje klompjes aan hun pootjes.


Gisteren verwisselde ik de de vervuilde bodem van de blauwe kast met een nieuw en schoon exemplaar. Er lagen veel dode bijen op het vieze  rooster . Het vuile rooster maakte ik schoon met heet soda water , morgen verwissel ik de bodem van de grijze kast. De honingkamers keek ik na op wasmot of andere ongerechtigheid maar alle raten zagen er goed, nog 2 weken en dan kunnen de honingkamers weer op de broedkamers, het bijenseizoen is begonnen.
Ik ben benieuwd!

liefs grandma


4 opmerkingen:

  1. Een late felicitatie. Begint de tuin te kriebelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb alles laten vallen en ben ook naar buiten gerend om van het mooie weer te genieten. Dat is toch best zeldzaam zo in februari dus ik wilde niets missen.

    BeantwoordenVerwijderen