vrijdag 15 november 2019

Hallo :)

Tijd voor een nieuwe blog. Onze dagen zijn zeer gevuld met werk, zowel buiten de deur als thuis op t eigen erf, er zijn verjaardagen van kinderen en kleinkinderen, moestuindrukte en cursussen. Vandaar dat het zolang geduurd heeft voor er een nieuwe blog verscheen :)

Verder laat mijn gezondheid te wensen over de laatste tijd, mijn bloeddruk is veel te hoog. Afgelopen maand zat ik behoorlijk in de stress over het werkrooster van 2020, zo erg dat ik er aan dacht om te stoppen met werken in de zorg. Gelukkig lijkt het mee te vallen, ik heb ook nog veel oude vrouwtjes dagen zodat ik heel wat dagen vrij kan nemen aankomend jaar.

De moestuin moet opnieuw worden opgestart, die heb ik de laatste 2 jaar echt verwaarloosd. Grandpa en ik haalden een aanhanger vol overjarige paardenmest van de boer-van-de-overkant. Een deel ligt nu op de moestuin klaar om verdeeld te worden en een deel ging op de composthoop zodat we volgend jaar rijke compost hebben.

Er is ook iets met de bijen dit jaar. Vriendin heeft een bijna lege kast, voor de kast ligt een enorm aantal dode bijen, in de kast is voldoende voer maar er zijn nog maar enkele bijen. Bij onze mentor waren ook al 3 kasten leeg ! en de winter moet nog komen....
Ik was bang dat onze bijen ook verdwenen waren het was zo stil bij de kasten, zelf geen gebrom als ik even op de zijkant van de kasten klopte. Gisteren heb ik de kasten geopend en tot mijn grote blijdschap zaten er genoeg bijen in, de meesten mooi op tros, zoals dat heet, ook de bijenkast bij een kennisje in de tuin doet het goed. Nu maar hopen dat ze de winter doorkomen.

Vriendin en ik volgden ook een cursus manden vlechten. We hadden al eens een cursus bijenkorf vlechten gedaan maar dit is een heel andere techniek, super leuk om te doen.


We wandelen veel met de hond, de lucht is grijs maar wat genieten we van de overtrekkende ganzen en de mooie paddenstoelen. De kachel snort de hele dag en maakt het huis knus en warm, gezellig deze tijd van het jaar.




tot snel liefs grandma.






3 opmerkingen:

  1. Oei, die hoge bloeddruk is niet fijn. Maar gelukkig weet je wel wat de oorzaak is en daar kan je wel iets aan doen hoop ik!
    Zelf heb ik bijna een jaar met deze klachten gelopen en heb uiteindelijk ontslag genomen. Een moeilijke maar goede keuze. Ik werk nu als zzp-er in de huisartsenzorg en dat geeft me meer rust en een acceptabele bloeddruk!
    Wat leuk dat je een cursus manden vlechten heb gevolgd, altijd handig om te leren toch? Jammer dat de bijen van je vriendin zo goed als verdwenen zijn. Zijn ze dan gewoon dood gegaan of vliegt zo'n volkje dan naar een andere kast toe?
    Heerlijk dat jullie moestuin ook weer klaar gemaakt is voor de winter. Ik wil eigenlijk ook nog een plekje creƫren voor een composthoop. Afgelopen week ben ik ook lekker in de tuin bezig geweest, lees je morgen op mijn blog ;-)
    Bedankt weer voor je gezellige post en ik wens je een fijn weekend toe!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk,die bloeddruk en stress. Ik hoop,dat de wintertijd meer rust geeft

    BeantwoordenVerwijderen