dinsdag 24 december 2013

bijna kerst

Het is hier op dit moment rustig. Vandaag nog gewerkt, maar o wat heerlijk, drie dagen vrij in t verschiet. Het huis is grotendeels aan kant, boodschappen binnen, kachel roodgloeiend en t buikske rond gegeten.

Van de week vond ik bij de groenteboer 4 mooie grote portobello's. Jongste dochter en ik hebben deze voor het avondeten gevuld met ui, knoflook, feta, tomaat, veel olie en walnoten . Even in de oven, zalig.

Straks vertrekt het lieve kind naar haar schoonouders en hebben grandpa en ik het rijk weer alleen. Ook eerste kerstdag hebben we een rustige dag. We eten de laatste paddenstoel, nemen daar een pompoensoepje bij. Morgen kook ik alvast een pan met stoofperen voor tweede kerstdag.
Het menu ziet er die dag als volgt uit.

Niets vooraf :) we beginnen gewoon direct met,

- konijnen stoofpot  met romige mosterd saus, rollade ( neemt oudste dochter mee)
- pastinaak /aardappelpuree en roseval aardappelen met rozemarijn  uit de oven
- rode bieten salade, spruitjes met sinaasappelsausje en geroosterde amandelsnippers, stoofpeertjes.
-Voor de vega mensjes  een ovenschotel met shoarmanepvleesspul gebakken met een dun preitje en zeer fijn gesneden rode paprika daarover dan een laagje cheesy ( bakken tot deze gesmolten is ) Groenten, puree en aardappeltjes eten ze gewoon mee.
-Toetje weet ik nog niet precies , in elk geval iets met een kokostaart. t Zal goed komen.

Hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig 2014



liefs grandma



1 opmerking: