zondag 8 december 2013

pompompom

We hebben nog een beetje  nasleep van de drukte. Beddengoed van de logeerbedden zit in de wasmachine, her en der vind ik nog wat speelgoed, zelf een vies luiertje op een onverwachts plekje :(   De hoes van de (witte) bank hangt al te drogen. Klein dametje knoeide daar ketchup op, bordje met tosti en ketchup ging ondersteboven. Geeft niks , ik ben erg blij met een bank met een verwisselbare hoes, we hebben altijd een reserve  in de kast. De hoes kan gewassen worden op 60 graden, ik strijk hem niet , gewoon strak aantrekken over de bank en klaar.

Er staat een pan met stoofvlees op het petroleumstel te pruttelen, we eten daar vanavond rode kool , puree en gebakken appel bij. De appel schillen, met de appelboor het klokkenhuis eruit halen en dan in plakken snijden. De plakken bestrooien met suiker en kaneel en bakken in boter. De puree wordt een probeerseltje voor kerst diner. Aardappels pureren, boter, knoflook, peterselie en room erdoor, op smaak brengen met peper en zout. Rode kool uit de weck. Als het allemaal lukt zal ik een foto plaatsen.

Verder doen we niet zoveel vandaag. Even een frisse neus halen en lekker uitrusten. We moeten morgen allebei weer aan het werk. Deze tijd van het jaar is bijzonder prikkelrijk voor de mensjes met wie ik  werk. Ze zijn snel uit hun doen. Sinds jaar en dag werk ik met verstandelijk gehandicapten, sinds een jaar of drie op een ouderengroep waarvan een aantal dementeert. Bijzonder gezelschap, dat is het :)

liefs grandma

2 opmerkingen:

  1. Klinkt erg lekker allemaal Grandma!
    Ik ben erg benieuwd naar je puree.

    Fijn he, als je huis langzaamaan weer hersteld van zo'n invasie en weer lekker je eigen huisje wordt.
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen