zaterdag 14 december 2013

Wolbeurs midwinterwol Winschoten

Vandaag zijn grandpa en ik naar de wolbeurs geweest. Hadden we nog nooit van gehoord maar via de blog  wol'n draad kwamen we daar achter.
Het was er erg druk en gezellig. Veel stands, enorm veel keus aan wol van, natuurlijk schaap maar ook angora-geit, alpaca  en zelfs kameel!  Er was ook een aardige jongedame met angora konijnen die de wol verkocht ( de konijnenwol  werd netjes geknipt of geschoren  en niet uitgerukt zoals onlangs te zien was op tv :( ) Lieve aandoenlijke konijnen met pluizige oren waren het, heel sociaal, ze liepen gewoon los tussen een aantal stro pakjes, sommigen hupten gezellig tussen de stands.
Er was veel gekleurde lontwol en natuurlijk allerlei leuke spullen van vilt. Er ging een wereld voor me open, prachtig. De blogster had ook een standje , ik herkende het mutsje dat ze op haar blog had staan, leuk toch. Jammer genoeg trof ik haar zelf niet, maar wel haar even vriendelijke vriendin die workshops geeft in vachtvilten. k Ben er blij van.

Zelf kocht ik handkaarden en een Bogway handspinner. Laatstgenoemde is een handig soort spintol. k Moest er even flink mee oefenen voor ik slag te pakken had, er liggen al heel wat kleine bolletjes onregelmatige wol hier in een mandje :)









Vanavond hebben we onze eigenste zuurkool gegeten. De pot uit de kelder gehaald, grote heerlijkheid, het rook echt naar zuurkool. Maf toch, he, dat de boel niet is beschimmeld ofzo. Zelfs de bladeren die onder de stenen zaten zagen er nog fris en stevig uit.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

                                              




liefs Grandma                                                      










3 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik was ook in Winschoten op de midwinterwolfair. Prachtige dingen heb ik gezien en veel inspiratie opgedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi he! Had je nog iets meegenomen behalve inspiratie ;) ?

      Verwijderen
  2. Lekker hè zelfgemaakte zuurkool!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen