maandag 16 december 2013

monday

Normaal gesproken werk ik op maandag. Het decemberrooster ziet er iets anders uit zodat ik zomaar een maandag vrij ben. Vanmorgen een beetje uitgeslapen, fruitontbijtje gegeten,  beetje ge-internet, katten geknuffeld en toen pas iets gedaan in huis en tuin, lekker relaxed. Eerst de hokken van de  beesten schoongemaakt. De kippen lopen nu weer los in de tuin, ze ploegen een beetje in de moestuin, ach ik laat ze maar een dagje scharrelen. Het konijn lijkt me een beetje eenzaam, zo alleen in haar hok. Er is een mannetje min of meer gereserveerd maar hij is nog te jong, even volhouden Fien Mien Knien.
Vanmiddag de bovenboel aangepakt. Er moet een eenpersoonsbed naar de zolderkamer, t is een heel gesjouw en ik krijg het bed niet goed uit elkaar, straks eens met een hamer proberen en anders wil grandpa het vast wel even doen.
Ondertussen staat er een pannetje erwtensoep op het vuur. Ik ga vandaag voor de snelle versie. Verse (bio ) worst en kruiden in de pan met water. Even laten koken. Dan spliterwten, in stukjes gesneden winterwortel uit de voorraad , prei uit de tuin, peterselie en (bio) bouillonblokje , hops ook in de pan. Laten koken tot de spliterwten gaar zijn. Straks de worst in kleine stukjes snijden, peper en zout naar smaak. Klaar. Dit keer geen rookworst, bij de stamppot zuurkool afgelopen zaterdag aten grandpa en ik beiden een hele halve rookworst op, voor straf vandaag dus geen. :)

liefs grandma

3 opmerkingen:

  1. Het klinkt als een heerlijke maandag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm krijg spontaan zin in erwtensoep! klinkt heerlijk.

    Wat hebben jullie een lieve boerderij. Konijntje is eenzaam dus komt er een maatje bij :) Wat een lief en ook gezellig gebaar.
    Voor je het weet is het hok te klein hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen