zaterdag 28 december 2013

sinaasappel likeur

Bij een aantal blogsters zag ik begin november een pot met brandwijn en sinaasappel-met-koffieboontjes. Zelf had ik ook eentje staan. En ik  moet zeggen de likeur is geweldig, de volgende keer doe ik er wel wat extra suiker in, volgens mij is ie dan nog lekkerder. De sinaasappel haalde ik er met een soeplepel uit en ik verbaasde me over de goede staat waarin hij verkeerde. Nieuwsgierig hoe hij er vanbinnen uit zou zien heb ik hem doormidden gesneden en warempel ook van binnen zag ie er nog aardig goed uit. Zo goed dat ik de sinaasappel heb uitgeperst en grote heerlijkheid dat was me een straffe borrel  hahaha maar serieus lekker. Blijheid! Het likeurtje is trouwens ook heel lekker als je hem mixt met verse sinaasappelsap.


.

Ik heb de likeur in een aantal kleine flesjes gedaan en met de kerst als kadootje aan de kinderen gegeven samen met andere lekkere dingetjes.


liefs grandma

1 opmerking:

  1. Hier is het ook gebrouwen. Ik heb later nog suiker oplossing gemaakt en toegevoegd. Ook hier is het als een cadeautje de deur uit gegaan

    BeantwoordenVerwijderen