vrijdag 20 december 2013

voorbereiding: rondkomen van 7 euro per dag

Zoals eerder vermeld wil ik, in elk geval de hele maand januari, rondkomen van 3.50 per persoon, per dag . Totaal dus 49 euro per week. Op zich moet dat goed te doen zijn lijkt me. De uitdaging zit in het feit dat het puur en liefst biologisch voedsel moet zijn, hmmm. Ik zal ook een bedrag rekenen voor de spullen die ik uit de voorraad neem. Voor bijvoorbeeld een potje geweckte en zelf gekweekte groente zal ik 20 cent rekenen , voor een pot pasta saus 50 cent. Allemaal een beetje afhankelijk of ik de ingrediënten heb moeten kopen of zelf verbouwd heb. De stroomkosten van het wecken zijn in deze bedragen doorberekend. Op deze manier zal er een reëel beeld van de uitgave ontstaan.

Af en toe scharrel ik al op internet voor low budget recepten, ideeën en verhalen :)

Allemaal naar aanleiding van een blogje van thuisblijfmommy.blogspot.com


Voor nu zijn we alsnog bezig met de voorbereidingen voor de feestdagen. Alle kinderen en kleinkinderen komen eten, heel gezellig, maar er moet wel van alles geregeld worden. Logeerplekken zijn al klaar, de meeste boodschappen zijn binnen en de kerstboom staat in de kamer.







Via lootjetrekken.nl heeft iedereen zijn of haar wensen kenbaar gemaakt. Het leuke is dat er alleen nuttige dingen zijn gevraagd. Eten, drinken, kaarsen, wijnglazen, verfkwasten enz. De kleintjes zijn met sinterklaas al gruwelijk verwend :) en krijgen met de kerst een kleinigheidje. Het gaat ons om het samenzijn, het is min of meer bijzonder om de hele club bij elkaar te krijgen aangezien een aantal, inclusief deze oma,  ook  feestdagen en weekenden moeten werken.


Heerlijk deze tijd.

liefs grandma


4 opmerkingen:

  1. ik vind het allemaal wel erg knap hoor :) Mooie kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een hele uitdaging.
    Leuke blog....blijf je volgen.

    Groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ....en een uitdaging is het :). We zullen zien of het te doen is.

      Gezellig dat je me volgt.

      Verwijderen