dinsdag 18 maart 2014

zucht

De drukte van de laatste tijd eist zijn tol. Al een paar maanden had ik last van mijn nek en schouders. Een kennis is manueel therapeut en af en toe een behandeling van hem hield me goed op de been. Daarnaast probeerde ik het echt rustig aan te doen. Op het werk namen collega's de "zware zaken " van me over en vorige week hielp ik minder mee met de verbouwings- toestanden. Helaas, ook af en toe een niks-dag bleek niet voldoende. In de nacht van zondag op maandag moest ik mn bed uit voor pijnstillers en gisteren heb ik me ziek gemeld, zeer tegen mijn zin. Huisarts stuurde me door naar het ziekenhuis voor een foto en nu is het wachten op de uitslag. BAH.

Noodgedwongen niets doen. Grandpa adviseerde me om er dan maar van te genieten :0 . Dus slaap ik een beetje uit, bekijk afleveringen van Victorian Farm en doe af en toe een karweitje zoals de beestjes voeren en een hokje verschonen.
Vanmiddag ga ik online op zoek naar een afscheiding voor de groentetuin. De kippen zitten op het moment opgehokt. Er is al een en ander gepoot en gezaaid , wat de groentetuin wel heel aantrekkelijk voor ze maakt.
Als hekwerk wil ik graag kastanje hout of zo'n wilgentenen geval.



                                                     www plaatjes


We zouden ook een grote ren aan het kippenhok kunnen maken  zodat ze meer leefruimte hebben in hun hok. Ik vind het echter prettiger dat ze los lopen door de tuin, ze scharrelen dan hun eigen voedsel op, verlossen de tuin van slakjes en zoeken hun eigen kruiden voor als ze zich niet zo fit voelen. De voorkeur gaat dus uit naar een hekwerk rond de moestuin.
Dat soort zaken kan ik nu dus wel doen :)

Verder heeft Fien het konijn voor de tweede keer een nest gebouwd en ook dit nest lijkt leeg te blijven...raar.




Misschien nog een vrouwtjes konijn erbij. Ik wacht nog even af.

liefs grandma


16 opmerkingen:

  1. Dat nest bouwen kunnen ze een paar dagen van te voren al doen hoor. Ik zou het mannetje eruit halen nu als je dat nog niet gedaan hebt. (en als je plek hebt voor hem natuurlijk) het kan zijn dat ze nu snel gaat bevallen.

    En jij!??
    Tja, lastig soms, maar als je lijf STOP roept, dat moet je wel.
    Kalm aan hoor! Zuinig zijn op jezelf.

    Liefs

    Becca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zitten al zeker een week niet meer bij elkaar, wat zegt dat ?

      Verwijderen
    2. Nog steeds niet bevallen?.. zet het vrouwtje even (een half uurtje) bij het mannetje. (Vrouw bij man in, niet andersom) als ze zich niet laat dekken dan is ze waarschijnlijk wel zwanger... als ze zich wél laat dekken... dan moet je weer 30 dagen wachten op babies.

      Verwijderen
  2. Beterschap! Wij hebben de moestuin ook omheind ivm de loslopende kippen en hebben gekozen voor het kastanjehouten hekwerk. Aan beide korte zijden van de moestuin een hekje om naar binnen te gaan. Het is veel opener en 'luchtiger' dan een wilgentenen hek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. t Is inderdaad mooier als het open oogt. :)

      Verwijderen
  3. Ook wij hebben hekjes van kastanje hout in de tuin. Ik vind dat heel mooi en het is bovendien erg duurzaam (en makkelijk zelf te plaatsen).
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. duurzamer en goedkoper denk ik ? Vergrijsd kastanjehout snel?

      Verwijderen
  4. Hopelijk voel je je snel beter! Wat heerlijk dat jullie kippen hebben en ook de ruimte om ze te houden! Dat is voor mij nog een droom, in de toekomst willen we graag 'buiten' gaan wonen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap! Rustig aan doen blijft belangrijk he?

    verder, wat een leuke plaatjes! Ik zou ook voor het kastanje hekje gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beterschap. Lekker rustig aandoen..
    Wat je konijn betreft (ik ben zelf hobbyfokster van franse hangoren)
    Ze kan schijnzwanger zijn, ook een optie is dat ze al bevallen is maar dat ze haar eigen jongen heeft opgegeten, maar dan moet je bloed ed zien.
    wat ik meestal doe is even kort het vrouwtje bij het mannetje zetten, trekt het vrouwtje zich terug en wil ze niks van het mannetje weten, is ze zwanger.
    Veel succes ermee.
    http://levenzonderschuld.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap gewenst. Hopelijk is de uitslag iets waar makkelijk wat aan gedaan kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel beterschap meid. Hopelijk is het met rust snel verholpen.
    Gelukkig kun je door je noodgedwongen rust een paar mooie ideeën opdoen.
    En naar wat ik heb begrepen komt het mooie weer eraan!
    Pak lekker een boek en een gemakkelijke stoel en ga rust en zon tanken. Je lijf zal je er dankbaar voor zijn :)
    Liefs, Mommy

    BeantwoordenVerwijderen