zondag 23 maart 2014

lazy sunday afternoon

Nog steeds verplicht  "lazy" want nek en schouders willen nog steeds niet meewerken, dit duurt me veel te lang.

Ondanks de ellende van het lijf- van - een- oud -wijf :) wilde ik graag iets in de tuin doen. Los van het overplanten van zaailingen in grotere potjes eerder deze week en het lezen van tuinieren op strobalen, het boek is al binnen, heb ik vandaag een en ander gezaaid. De grond in de moestuinbakken is zacht en rul zodat ik alleen maar een geultje hoefde te trekken voor het zaaien van worteltjes, bietjes, plant uien, meiraapjes en baby leaves. In de koude kas was de pluksla op miraculeuze wijze verdwenen. Bij nader onderzoek zag ik een glimmend slakkenspoor NU AL!! Ook daar wat bijgezaaid, en ja sorry hoor ook wat slakkenkorrels van de ecostyle gestrooid (  ik vraag me vaak af in hoeverre iets eco is als er iets aan dood gaat ), de sla en spinazie zijn voor grandpa en mij.

De aardappelen waren ook nog niet gepoot. Grandpa hielp me mee , hij bewerkte de grond , trok geulen, maakte een rug en mijn werk bestond uit het deponeren van een aardappel in een kuiltje... Het eerste mini aardappelveldje is gepoot. Eerst weer rusten.

                                            wwwploatie

liefs grandma

ps. Dochter heeft weer een baan, woensdagavond mag ze meedraaien en als het bevalt zal ze 1 april beginnen, hoe fijn is dat !!




7 opmerkingen:

  1. Grandma slakken hebben een hekel aan koffiedrab. Daar kruipen ze echt niet overheen. Je kunt het gewoon op de aarde strooien, voor de plantjes zitten er meststoffen in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das een goeie, ik gooi de filterzakjes altijd op de composthoop. Ik zal ze nu bewaren voor de slakken.

      Verwijderen
  2. Fijn dat je ondanks je schouder- en nekpijn toch nog hebt kunnen toegeven aan je drang om in de tuin aan het werk te kunnen gaan.
    Ik hoop echt voor je dat je snel weer je oude zelf bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vraagt je lijf veel geduld. Moeilijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ai, beterschap met het zere lijf :(
    Fijn voor je dochter, gaat vast goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen