zaterdag 3 januari 2015

n gewone zoaterdag, mooi ja

Zo de bestelling van pootgoed en zaden is de deur uit. Ik was een bedrag van 56 euro kwijt!! Ik wil het liefst biologische zaden en die zijn duurder dan de gangbare , helaas. Laatst zei iemand tegen me , "huh koop jij biologische ? Ik doe dat nooit ik koop de gewone, " Hihi in mijn optiek zijn de biologische de gewone !
Vorig jaar had ik mijn eigen gekweekte boontjes en aardappelen als pootgoed. Helaas was het hier een slecht bonen jaar , te slecht in elk geval om er potertjes aan over te houden. We aten elke week een keer bonen en ik had twee kleine potjes geweckt, erg schamel. De aardappelen waren okee maar helaas het waren zulke prachtige aardappelen dat we ze bijna allemaal hebben opgegeten .
Nou ja, dit jaar een nieuwe kans om meer zaadjes te oogsten.

Vandaag hebben we zoon en schoondochter meegeholpen. Na zo'n dagje hurry-up aan het werk merken we allebei dat we een dagje ouder worden hoor.

Even lekker eten , een biertje en een wijntje, poeske op schoot en relaxen maar. Morgen komen dochter en schoonzoon die niet met de kerst konden komen. Ik kijk er naar uit :)

liefs grandma




3 opmerkingen:

  1. Jullie nog de beste wensen! Oe en alweer lekker bezig met plannen voor de moestuin? Leuk! Heb je een receptje voor het brood van oliebollenmix? Hier lagen bij de Natuurwinkel ook meerdere zakjes met 50 procent korting. Dan is dat nog wel de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn heel veel recepten van, dit is de meest gangbare.

      http://www.koopmans.com/recept/krentenbrood-van-oliebollenmix/

      Verwijderen
  2. De beste wensen, ik koop dit jaar geen zaden, heb er nog zo veel :)

    BeantwoordenVerwijderen