donderdag 8 januari 2015

windmolentje en zoete dromen

Vorige week kregen we de nieuwsbrief van Archimedes op de digitale deurmat. Altijd leuk om te zien hoever ze met de productie en innovatie van de Liam (windmolentje) zijn. We konden ons zelfs al inschrijven om er een te reserveren. Zover zijn we nog niet maar wat een heerlijkheid om over te fantaseren.
Tot mijn grote vreugde hebben ze nu ook off grid-gebeuren ! Je kan je voorstellen dat ik een aantal dagen in een fantastische droomwereld heb verkeerd.

 http://dearchimedes.com/pdf/brochure__NL_nov_2014.pdf

Grandpa en ik met onze dieren ( natuurlijk ook een hond:) ) woonden in een klein huisje, in de bushbush. Op ons houten huis zonnepanelen en daarnaast draaide de Liam onze energie bij elkaar. Grandpa en de hond aan het houthakken, me myself in de moestuin omringd door de katten, kippen op her erf. Warempel daar stonden in een weitje ook twee geiten en er was een klein schaapje , zo'n Ouessant schaapje. We kookten op een houtkachel, er lag zelfgebakken brood op de plank . De avonden vulden we met lange wandelingen, een wijntje cq biertje bij een houtvuur. De winter zou lang en koud zijn. Grandpa die diep weggedoken in zijn jas hout haalde uit het houthok, en ik maakte me nergens zorgen om want de voorraadkamer was helemaal vol. We maakten wandelingen met de hond door de knerpende sneeuw en doken s avonds in ons zalige bed onder een dik dekbed .
Om ons heen rust en ruimte, af en toe logees. boven alles geen verplichtingen, behalve dat wat we ons zelf oplegden.
Zeer diepe genoeglijke zucht ...zo komt een mens de dagen wel door he.





Misschien toch meer doen met deze droom.

liefs grandma.


11 opmerkingen:

  1. zit even genoeglijk mee te zuchten.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ben je al een heel eind :), alleen dat helemaal buitenaf en geen verplichtingen (dat is alleen wel een hele belangrijke….) niet. Ik vind dat jullie al goed op weg zijn hoor! Maar ik snap je dromen, en ik droom lekker met je mee!! Vanavond is Floortje weer op Ned 1 he, dan bezoekt ze mensen 'aan het einde van de wereld'. Kun je ook bij wegdromen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil ook mee! Het gaat dan misschien wel een beetje druk worden in jullie kleine huisje :-)
    #eigenwijzehuisje: Bedankt voor de tip over Floortje, dat programma kende ik nog niet. Wat zijn er op de Nederlandse tv toch veel mooie dingen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag komen zo vaak je wil! We zullen er een Tiny House naast bouwen :)

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijke droom. Toch hebben jullie al stukjes verwezenlijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto en heerlijk idee. Dit doet me een beetje denken aan mijn jeugd in de Alblasserwaard een oud boerderijtje uit 1800 zoveel met veel ruimte, een kolen kachel en groenten het hele jaar uit eigen tuin, kippen en melk van de boer. Wij hopen van de zomer onze droom te verwezenlijken en naar Roemeniƫ te gaan . We hebben daar een hout gestookte cv , en volgend jaar een groentetuin en nu al heel veel fruitbomen. En last but not least uitzicht op schitterende bergen ( uitloper van de karpaten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een heerlijk vooruitzicht, mag ik dan een weekje met jou mee? :)

      Verwijderen