zondag 13 maart 2016

Time flies

Zomaar weer een aantal dagen voorbij. Vanaf morgen werk ik weer buiten de deur en dan zit de structuur er weer in. Gek is dat, als ik vrij heb neem ik geen tijd om te bloggen dat zit dan niet in mijn systeem hihi .
Afgelopen week heb ik heerlijk wat randkarweitjes gedaan je weet wel van die dingetjes waar je wat uurtjes zoet mee bezig bent maar waar je achteraf niet meer van weet wat nou de noodzaak was...of zoiets  :) ....beetje gekke zin maar je snapt vast wel .

De pootaardappeltjes staan inmiddels op de koude logeerkamer te kiemen , in de tuin liggen al twee bedden te wachten op hun komst. Eind van de week kunnen ze de groenetuin in net als de uien en ik probeer ook vast bietjes te zaaien. Ik ben laat met voorzaaien dit jaar 
, door alle drukte van reizen en babies heb ik de boel gewoon verzaakt. Het kan allemaal nog wel, komt goed.
Vanmiddag ga ik met het basis tuinplan bezig (foei heb ik ook nog niet voor mekaar)

Op mijn verjaardag kreeg ik van de kinders oa twee kookboeken.




Twee heerlijke boeken die ik zeker vaak ga gebruiken. Dit seizoen wil ik meer gaan fermenteren  dat is toch een bewaarmethode die ik muv de zuurkool niet toepas terwijl het toch makkelijk en heel gezond is. 

Nu met pen en papier naar buiten voor Het Plan en vanavond uit eten met grandpa want afgelopen week hadden we zowaar 38 jaar verkering !

Tot snel , liefs grandma.

5 opmerkingen:

  1. Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat laten verrotten! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 38 jaar, gefeliciteerd!!! Nog vele gelukkige en groene jaren samen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook nog niet begonnen met voorzaaien. Ik ben er er gewoon nog niet aan toegekomen, en ik weet ook niet zo goed waar ik het spul neer moet zetten. Deze week toch maar eens oppakken. We willen de aardappelen in een bak gaan poten, wegens ruimtewinst. Maar ook dat moeten we nog even uitzoeken, hoe dat handig is te doen. Kortom, ik ben laat met het voorbereiden van het moestuinseizoen.

    BeantwoordenVerwijderen