woensdag 9 maart 2016

Voorjaar gevoel

Voor we naar India gingen bestelde ik wat zaai en pootgoed. Toen we terug kwamen stond er bij de buren een pakketje met het bestelde spul. Grote heerlijkheid ! Ik had twee soorten aardappelen besteld , niet zo heel veel gewoon genoeg tot aan december ofzo. Aardappelen nemen nogal wat ruimte in de moestuin vind ik. Dit jaar bestede ik de bionica en 20 knollen vittelotte noir. De bionica had ik ook in ons eerste moestuin jaar, een mooie vroege aardappel , goede oogst en de kleintjes gebruikte ik als pootaardappeltjes voor het jaar daarop. Andere jaren bestelde ik een ander soort maar dat werd niets , ze kregen een holle kern en degene die prachtig leken veranderden al snel in sponzen . niet  goed te bewaren en zeker geen pootertjes, dus dit jaar gewoon de bionica eens zien of ze het net zo goed doen als toen :). De violette noir heb ik besteld voor het leuk-op-je-bord.

Ik spit de moestuin nooit om, in het najaar dek ik de bedden af met laag compost /mest , daarover weer een laag stro komt altijd goed. Afgelopen herfst heb ik dat niet gedaan domdomdom want de grond is aardig dichtgeslagen, nu moet ik aan de gang met een grondwoeler en alsnog compost toevoegen, het zij zo, als ik nu naar buiten kijk wordt het geen straf om vandaag in de tuin bezig te zijn. Het bed met boerenkool heb ik  maandag ochtend al leeggehaald, een deel eten we op en de rest gaat in de vriezer.
He fijn he zo'n nieuw tuinseizoen. VOORJAAR !!!

Afgelopen weekend waren dochter , schoonzoon en baby uit Zutphen hier, gisteren ging ik met de trein naar , inmiddels hoogzwangere, dochter in Ermelo. Het is zo goed om iedereen weer te zien en te knuffelen. Tja we moeten nu wel wachten tot augustus om dochter en schoonzoon uit India te kunnen omarmen zucht , zo gaat dat.

Deze hele week heb ik nog nog vrij , hoe fijn is dat ! Grandpa is al weer aan de slag , arme kerel , 's avonds als we in bed liggen hoor ik hem zachtjes vragen "he, zullen we even op de scooter naar Kuilapalayam om een ijsje te halen..."

liefs grandma.


1 opmerking:

  1. Geniet van je vrije week en alle fijne dingen van thuis en dit deel van je kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen