dinsdag 22 maart 2016

zo!...bij gebrek aan titel

Gisteravond hebben grandpa en ik op de kleinkindjes gepast, oh alles is daar klaar voor de nieuwe beeb. Een derde ( of vierde of vijfde wat jij wil :) ) is meer een gezinsgebeuren vind ik. Het hele gezin kijkt uit naar de komst van het nieuwe kleintje. Zo heeft kleinzoon Mart een eigen baby in zijn buikje "hij weet het nog niet dat dat niet kan" aldus zijn grote zus van 5 die al even uitgevogeld hoe die baby eruit zal komen.  Ik weet nog van toen haar broertje geboren werd dat ze haar lievelings muis ook de borst zat te geven "eerst de ene zoooohe even boeren en nu de andere" hopla shirtje omhoog , liefdevolle blik naar beneden liiiieef!
Ik vroeg aan Mart hoe het kindje in mama's buik heet .."lieverd" was het antwoord, aah smelt :)

Vandaag haalde grandpa nog een wagentje houtsnippers, een nieuwe lading aardappelen werd gepoot en ik had nog genoeg energie om een aantal paadjes te fatsoeneren . Jammer genoeg ging het toen regenen, he ik wilde vanavond na het eten nog wat bieten zaaien . Nu is het een modderbende, misschien morgen na het werk even.

We eten elke week nog zeker 4 keer uit onze voorraad, diepvries, weck en de bieten in de emmer zien er nog steeds appetijtelijk uit, hoe bijzonder is dat! Er liggen zelfs nog appels in de kelder, wel een beetje aan de zachte kant maar nog goed voor een crumble. We hebben warempel nog nooit zo lang appels van onze eigen grond kunnen bewaren/eten.

Een lekker receptje voor een crumble vond ik in dit filmpje, in het recept worden blauwe bessen gebruikt maar met appels is het ook zalig.

Ook zó lekker met een dot dikke yoghurt of een bolleke ijs.



liefs grandma.







4 opmerkingen:

  1. Die bosbessencrumble,maar dan een simpele versie neem ik wel eens als ontbijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe ook weleens zonder amandelmeel werkt evengoed prima.Wat is jouw eenvoudige versie?

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk dat iedereen daar zo uitkijkt naar de nieuwe spruit! Fantastisch dat het kindje zo welkom is!

    Tja, het moestuinvirus slaat nu hard om zich heen! Jammer als het weer even niet meezit, maar dat duurt ook niet eeuwig ☺

    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw wat ene heerlijk hoopvol lente blogje (jammer van die regen) ben je nog steeds aan het nagenieten van jullie reis naar India? Ik had je niet meer gesproken vandaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen