dinsdag 10 januari 2017

Boodschappen week 2

Ik eet het liefst biologisch maar met ons krappe budget lukt dat niet helemaal hoor.  Gisteren reed grandpa langs onze goedkope groenteboer en kocht daar ,

3 kilo mandarijnen
4 kilo peren
2 kilo sinaasappels
2 kilo bananen 

Kosten 9.15 

Vandaag ging ik naar de jumbo en haalde daar,

1 pot mayonaise ( helemaal plantaardig) 
300 gram gewassen spinazie
1 kuipje biologische  halvarine 
1 zak tortilla chips ( zonder meuk )

Kosten 4.85


Pompoenprepmiddag.

Thuisgekomen haalde ik een pompoen uit de kelder en sneed deze deels in halve maantjes en deels in blokjes. De halve maantjes legde ik op een bakplaat en bestreek ze met een papje van olijfolie, peper, zout, komijnpoeder en roosmarijn. Twee fijngesneden rode uien en twee knoflookteentjes in dunne plakjes frutselde ik over en tussen de pompoenmaantjes. Ondertussen sneed grandpa de grote knolselderij die nog in de kelder lag ( je weet wel die van 0.49 euro) in patatreepjes, de helft ging ook op een bakplaat, beetje zout, peper en  paprikapoeder erop en samen met de pompoen roosterde ik de heerlijkheid in 40 minuten bruin en ietwat knapperig. Terwijl de twee bakplaten in de oven stonden maakte ik van de overgebleven pompoen , pompoensoep voor morgen. Wat daarna nog overbleef verwerk ik overmorgen in een stamppotje met aardappel en spinazie. De andere helft van de knolselderij ging in bakjes in de vriezer . 

Vanavond aten we een salade van 100 gram spinazie, geroosterde pompoen, een halve avocado en een handjevol granaatappelpitjes en knolselderij patat met mayo. Zalige heerlijkheid.

Vanavond nemen we elk een schaaltje tortillachips met avocadodip, van de laatste avocado van vorige week.


 
Kost maar 0.59 😉

Tot nu toe 14 euro uitgegeven voor week 2 .

Liefs grandma.










3 opmerkingen:

  1. Biologosch fruit is ook duur. Ik ben die 9 euro al kwijt voor 1 kilo sinaasappels, appel, peren en banaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja man ik kan dat met onze karrevrachten groenten en fruit ook niet meer betalen. ik kom nu bij de groenteman uit die resten opkoopt. Toch eten we vanaf het voorjaar de groente van de bio tuinder op het dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die blogs over voedsel. En ik leer er steeds weer iets van. Jammer dat we niet van pompoen houden.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen