vrijdag 20 januari 2017

Druk en nog steeds goed bezig .... min of meer 😉

Deze week was weer goed gevuld. Op maandag en dinsdag moest ik werken buiten de deur, op woensdag ging ik een dag naar jongste dochter in Groningen. Zo gezellig. Natuurlijk gingen we Le Souk , daar verkopen ze veel in bulk. Ik had een aantal bakjes meegenomen  van huis en vulde die met rode linzen en boekweit korrels , we kochten daar ook bioboontjes in blik , platbroden en volkoren pitabroodjes.

 

We aten tussen de middag bij de jongelui thuis. Schoonzoon had een nieuwe vrucht ontdekt, het smaakte " groen" , fris en lekker maar wat was het ??

 

 
Weet iemand wat dit is?

Deze week had ik het ook veel te druk met genieten van de prachtige wonderwereld in onze omgeving.

 

 

 

Ik heb nog een filmpje maar ik moet eerst eens zien hoe ik die van mn mobiel op de tablet krijg ....

In zo'n wonderlijke winterwereld voel ik me helemaal vrij en rijk. Wat het rijk zijn betreft, dat moet ik wel uit mijn gevoel halen want de portemonnee is helemaal leeg! Ik ben bang dat ik deze week teveel heb uitgegeven. Ik zal het op een rijtje zetten. Eens zien wat de buit en de schade was deze week.

Bij le souk was ik 5.25 kwijt

Blikje bonen
Platbroden, twee zakken voor 1.25 das goedkoop hoor.
Pitabroodjes
Boekweit
Rode linzen

Bij de AH 1.45

Koffie , in de bonus, 250 gr voor 1 euro
Frietchipjes

Groenteboer op donderdag 4. 10

Bananen 
Mandarijnen

Groenteboer op vrijdag, let op dat was weer zo goedkoop

1 ananas 
4 avocado's, een kilo voor 0.98 ! 
10 granaatappels voor maar 0.98 !!
2 zoete aardappelen
4 bakjes bramen, 1 euro ( zien er mooi uit maar smaken naar niets , buiten t seizoen he ) 
500 gr spruitjes
zakje cherrytomaatjes

Voor maar 4.55  kan eigenlijk niet he ! 

 

Op de markt kochten we nog 3 broden voor 5 euro en kaas voor 4.20. Afgelopen zaterdag had ik nog twee zakjes zuurkool voor 1.00 euro gekocht. 

Ik had vorige week 0.77 cent over, deze week te besteden dus 21.77 

Uitgegeven,  25.55 euro...oeps. Voor volgende week nog maar 16.45 in de pocket, zucht. 
Ik heb toch veel extra gekocht, de platte broden, pita broodjes en het blikje bonen had ik niet echt nodig en die 10 granaatappels... ik had nog in de vriezer maar ja ik ben zo gewend om dat soort dingen op voorraad te hebben. De granaatappels ga ik wel delen hoor want wat moet ik met 10 ! 

We eten nog steeds heerlijk .

Maandag kidneybonen met prei en paprika uit de vriezer, gepofte zoete aardappel, sla en een avocadoprutje.

 

Op dinsdag patataardappeltjes.

Woensdag at ik bij dochter en schoonzoon en haalde grandpa pompoensoep uit de vriezer.

Donderdag pasta met avocadosaus en eldelgistvlokken.

Vandaag spruitjes met walnoten en gefrituurde uitjes uit een zakje en gebakken aardappeltjes.

Op het werk is vaak brood over, wat op tafel heeft gestaan neem ik mee voor de kipjes en konijnen . Deze week zat er ook nog oud brood in de broodtrommel. We aten de volgende dag wentelteefjes als ontbijt.

 

Morgen zal ik het receptje van de rode kool delen, ik moet nodig iets huishoudelijks gaan doen. 

Fijn weekend.  Liefs grandma .











6 opmerkingen:

  1. Ziet er uit als een kiwano:
    https://www.specialfruit.com/nl/producten/detail/kiwano/Rfffz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is um ! Bedankt ik zal de link ook naar dochter doorsturen :)

      Verwijderen
    2. Ja dat is um ! Bedankt ik zal de link ook naar dochter doorsturen :)

      Verwijderen
  2. Woh! Wat een goedkope groentenman....war fijn!
    Hier betaal je voor een avocado 1,29 granaatappel 99 cent. Ben lichtelijk jaloers...😆.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo knap hoe jullie dan van weinig heerlijke maaltijden maken. Erg leuk om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen