zondag 15 januari 2017

Living on a budget , week 2 zit erop.

De eerste twee weken zitten erop, nog twee te gaan. Het valt me tot nu toe mee . Het grootste gedeelte van het budget gaat naar verse groenten en fruit en ja, dat brood dat is een fikse kostenpost. Deze week moet ik zelf maar een broodje bakken. We hebben een ruime voorraad aan meel ( rogge, spelt bloem en spelt volkoren en  tarwe bloem). Ook hebben we voldoende zaden, noten, boekweit korrels, amarant, guinoa, havermout ( deze raakt een beetje op) en ik vond nog een zakje met 100 gram amandelmeel. Olijfolie , lijnzaadolie, kokosolie , sausjes , azijn , kruiden allemaal nog ruim vooraadig. We kunnen nog even vooruit zeg maar.

Gisteren aten we als ontbijt een smoothie met als topping wat fruit, ciazaadjes en boekweit korrels.

 

Voor de lunch maakte ik een tomatensoep van overdedatum tomatensap, een gebakken rood uitje, een boullionblokje en wat tijm.

 

 

Erbij aten we het overgebleven olijvenbrood. Ik sneed het brood in plakken, bestreek die met een mengsel van olijfolie, peper, zout en uienpoeder en bakte die in een koekenpan. 

 

S avonds aten we een curry van broccoli, prei en paprika uit de vriezer , een handvol rode linzen, kokosmelk , knoflook en stukje gember. We aten er rijst bij en een gebakken banaan want van die laatste hebben we genoeg 😉

Bij de boni hadden ze een aanbieding van zuurkool, twee zakje biologisch zuurkool voor maar 1 euro, ik heb dus al een beetje geld uitgegeven van het budget voor aankomende week , foei. 

Vanmorgen waren we pas om 11 uur uit bed , we brunchten met vegan bananenpannenkoekjes , oh grote heerlijkheid. 

 

 

Ik bakte extra , voor t ontbijt van morgen.

Vanmiddag maak ik nog rodezuurkool in een weckpot, dat recept deel ik morgen wel. 
Vanavond eten we restjes , stamppot zuurkool, curry, tomatensoep en een lekker toetje met peertjes . 

Fijne dag, liefs grandma .


8 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal lekker uit.
    Vegan pannenkoekjes hoe heb je die gemaakt? Bananen en meel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Recept bananen pannenkoekjes voor ongeveer 2 porties.

    100 gr meel, ik gebruikte een combi van boekweit en speltbloem.
    1 rijpe banaan
    150 ml plantaardige melk, het lekkerst met amandelmelk , ik gebruikte sojamelk.
    2 tl bakpoeder
    1 tl zout

    Ik mixte alles in de blender tot een glad beslag en bakte de pannenkoekjes in kokosolie.

    Succes zuinige man :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ipv volledig sojamelk te gebruiken, vinden wij half sojamelk/half water lekkerder. Minder zwaar en goedkoper :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die bananenpannenkoekjes zien er lekker uit bedankt voor het recept! Jullie eten wel creatief zo, of is dit redelijk standaard?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zien die bananenpannenkoekjes er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen