donderdag 12 januari 2017

Tja..

Het is gek maar als je maar weinig te besteden hebt, ben je altijd met geld bezig. Vandaag heb ik een paar trucjes bedacht om iets ruimer uit te komen deze week. Ik heb nog 2.32 over van vorige week en in de kelder staat nog een leeg bierkratje goed voor 3.50 met de 7 euro die nog rest van deze week , ja dan kom ik op 12.82 ! kijk dat lijkt er op. Morgen is het marktdag en moet ik echt brood gaan halen. Vandaag hebben we het laatste brood uit de vriezer gehaald en er ligt nog een half olijvenbrood in de broodtrommel. Vanmorgen aten we de laatste twee beschuitjes , fruit hebben we nog genoeg tot na het weekend. Verse groente hebben we niet nodig , misschien een kilo winterwortels? 
Nou ja, we zien t wel morgen. Vandaag aten we in elk geval allemaal lekkere dingen.

We ontbeten met een smoothiebowl van twee bananen, twee sinaasappels, een kiwi , wat boerenkool uit de tuin en een theelepel spirulina, hops in de blender . Wat blauwe bessen, ciazaadjes en kokosrasp erop,  staat mooi , smaakt mooi :). We aten er de laatste twee beschuitjes bij, besmeerd met huisgemaakte kiwi-jam.

Tussen de middag bakte ik een brood in de oven, deed daar een laagje mayonaise op en belegde het broodje verder met een in dunne plakjes gesneden eitje en een paar spinazieblaadjes, beetje ketchup erover , en dikkedakken maar.

 

 
Glas sinaasappelsap erbij , jummie

Vanmiddag bakte ik een ontbijtkoek van ingrediënten die ik nog in huis had. Lekker voor morgenochtend en voor bij de koffie natuurlijk .
Vanavond aten we een stamppot van restjes. Twee van de drie zoete aardappels, het laatste stuk van de pompoen , twee gewone aardappelen en toen die gaar en gestampt waren deed ik er een paar flinke handenvol  spinazie door. 
Walnoten en gefruite uitjes-uit-een-zakje erover en kiek an, avondeten. ( Er is nog een beetje spinazie over dat doen we morgenvroeg door een smoothie) 

 

Als toetje aten we ( soja) yoghurt met appelcrumble. 

Straks drinken we nog een biertje , we maken snel het krat leeg dan heb ik volgende week weer 3.50 extra 😄

Liefs grandma. 




9 opmerkingen:

  1. Wow jij bent wel goed bezig! Klinkt goed. Ik maakte 'boller' (een soort oliebollen die je in de oven bakt, typisk norsk :D) en vergat de boter. En de boller, die in de oven stonden. Maar gelukkig maakte ik ze met goedkoop meel. Nou ja, het blijft zonde, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ojee, hihi zoiets brengt altijd een grijns op mn gezicht :)

      Verwijderen
  2. Goed bezig! Ik kocht vandaag voor € 0,49 een kilo winterwortelen bij de J.umbo. Geen bio wortels en ik weet niet of het misschien een opruiming van de plaatselijke winkel was. Tip? Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vindt dit altijd zo leuk om te zien, een goedkoop en gezond weekmenu.
    Bij de AH hebben ze 2 kg winterwortels buitenbeentjes voor 1,09 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal maandag eens kijken, Mn budget van deze week is op :)

      Verwijderen
  4. En dan doe jij het vrijwillig. Lijkt me moeilijk,als je echt heel weinig geld hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou he, daar moet ik ook vaak aan denken deze weken. Heb ik ook nog een fijne voorraad om uit te putten.... toch moet het lukken met bv 30 euro boodschappengeld. Op de markt verkopen ze bv ook 2 broden voor 1 euro, wij zijn verwend met ons luxe brood en daar tellen we ook nu met liefde meer voor neer maar als je echt niets hebt....lastig moeilijk en on-vrij ..:(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, die laatste zin. ;)
    Ziet er lekker en creatief uit allemaal.
    Inderdaad als je echt geldproblemen hebt is het een stuk lastiger zo creatief te zijn. Ze hebben uitgevonden dat als je geldproblemen hebt, je tijdelijk ook wat dommer bent door de stress ervan. Ik kan me er iets bij voorstellen.

    Ik vind het ook leuk om te bezuinigen maar zo dat het leven toch nog leuk is. Ik hoef het ook niet pers te doen, maar doe het voor de uitdaging en mijn doelen.

    BeantwoordenVerwijderen