woensdag 11 januari 2017

What I eat in a day

Vanmorgen begon grandpa de dag met een kop koffie en een boterham. Als lunch nam hij vier boterhammen mee , een dubbele met gebakken ei, een met carobepasta en een met notenpasta. Als tussendoortje 2 mandarijnen en een peer.

Deze grandma at een schaaltje sojayoghurt met appelcrumble en bosbessen. Natuurlijk ook een kop koffie, want eerlijk waar, een kop koffie in de ochtend ...echt verslaafd zeg maar.

 

 

Zo'n appelcrumble is zo gemaakt hoor. Ik schilde 6 appels en sneed ze in stukken , bestrooide ze met kaneel en 2 zakjes vanille suiker die ik vorige week had meegenomen van t werk ivm de datum. Van havermout, kokosolie, kaneel en nog een zakje vanillesuiker maakte ik een grof kruimelig deeg en deed dat over de appels. 30 minuten in de oven op ongeveer 180 graden en klaar is kees. Oh een deel van de havermout maalde ik in blender tot meel dat werkt wat makkelijker.

Als lunch at ik ook een gebakken eitje met een rood uitje en wat spinazie, broodje erbij , hopsakee lekker voor weinig.

 

Als avondeten aten we de pompoensoep met zelfgemaakte humus en olijvenbrood .




Om de soep wat kleuriger te maken garneerde ik ze met de doorgroeigroente uit de vensterbank. Van lente-uitjes en prei bewaar ik de stukjes van de onderkant, die zet ik in een kopje water en warempel daar kun je nog een keer van snijden, niet hele preien en lenteuien natuurlijk maar net genoeg voor een finishing touch . De prei groeide maar een keer aan, de lente-uitjes stonden al ruim twee weken voor het raam en daar kon ik nu voor de tweede keer van snijden. 


 



Als tussendoortje nam ik 3 mandarijnen en een peer. Later op de avond maak ik van de laatste bevroren bananen,  ijs in de blender. In een kommetje doe ik dan een grote schep appelcrumble , wat ijs en voor het leuk wat cacaonips. Als het lukt zal ik er een foto van bijvoegen .

Vandaag ging ik met kleinzoon naar zwemles, altijd gezellig met t ventje achter in de auto 😊. Van schoondochter kreeg ik na die tijd een doos cracottes mee, fijn he , kunnen we weer even vooruit. 

Liefs grandma.


9 opmerkingen:

  1. Wat eten jullie heerlijk! En die applecrumble, krijg spontaan zin om 'm te gaan maken.

    Wat leuk dat je met je kleinzoon naar zwemles gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk appelcrumble! Ik weet wat ik snel ga maken van de appels die nodig op moeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, heb je een recept voor de hummus? Die van jou ziet er heerlijk uit. Ik eet het ook graag maar krijg het toch niet helemaal perfect...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte het recept van jamie oliver( googledegoogle) was ook niet helemaal naar mn zin dus deed er een flinke scheut chillisaus door, toen was ie zalig :)

      Verwijderen
    2. Ik maakte het recept van jamie oliver( googledegoogle) was ook niet helemaal naar mn zin dus deed er een flinke scheut chillisaus door, toen was ie zalig :)

      Verwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit. Ik eet ook regelmatig iets met dat havermoutkorstje. Smaakt ook goed over bosbessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb iest niet handig gedaan met mijn blognaam, bij deze de nieuwe.... fruittuin werkt niet meer https://moestuintjeaandedommel.blogspot.nl/
    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen