vrijdag 19 januari 2018

Boodschappen week 3

Begin van de week kocht grandpa een stukje kruidenkaas en een pak volle biologische yoghurt. Alle kaas die we in december hadden gekregen is op. Met oud en nieuw, met alle logeés en eerlijk is eerlijk ook ‘s avonds een stukje kaas vinden we lekker, we zijn er niet zuinig mee geweest.

Grandpa’s uitgaven 5,94 

Vandaag haalde ik bij de groenteboer,

2 kilo zeer rijpe bananen ( 1,00)
2 kilo aardappelen           ( 1,64)
500 gram broccoli.           ( 0,75)
3 avocado’s.                      ( 0,98)
11 mandarijnen.                ( 1,49)
2 doosjes blauwe bessen.  ( 0,98)

Totaal 6,85






Bij de Jumbo kocht ik amandelmelk voor 1,35.

Totaal uitgegeven 14,14

Ik had 12,05 te besteden deze week, beetje over de limit ...valt me mee eigenlijk. 

Budget voor volgende week 18,91.

Ik trakteerde mezelf tussen de middag op mijn favoriete havermoutprutje. Doe amandelmelk , 4 eetlepels havermout , een halve geprakte banaan en wat kaneel in een pannetje en kook dit tot een lekkere dikke pap. Top het met wat vers of diepvries fruit en klaar.


Ook lekker als ontbijtje natuurlijk.

Liefs grandma.


PS.  🎶 🎶 Kleine baby Nathan is weer thuis , hoe heerlijk is dat 😊

                                

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je kleinzoon weer thuis is!
    Voordelige groenteman heb jij. Ik merk hier dat minder vaak naar de winkel gaan, veel geld scheelt. Ik haal met mijn man nu voor een hele week boodschappen. Ik had vorige week voor een week gehaald en nu nog zoveel over dat we pas op zondag weer weekboodschappen gaan doen. En fijn om voldoende in huis te hebben en er niet met de storm uit te hoeven :-)
    Havermout kun je trouwens ook met water maken.
    VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik geen plantjes melk heb doe het idd ook met water.

      Verwijderen
  2. Ik lust geen warme havermout.
    Ik doe 25 gram gebroken havermoutvlokken in een afsluitbare glazen pot, samen met 2 eetlepels kwark en 150 ml amandelmelk. Daarbij fruit naar keuze.
    Even schudden en in de koelkast zetten. ‘s Ochtends evt. nog wat noten of kokosvlokken erbij.
    Groet, Ikkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaah dat is ook zo lekker. Ik deed dat ook vaak toen ik nog werkte en nam ik het de volgende mee als lunch 😊

      Verwijderen
  3. Het valt me op hoe goedkoop jullie groentenboer is, wat een heerlijkheid!

    BeantwoordenVerwijderen