zaterdag 19 januari 2019

Weer thuis

Gisteravond kwam ik weer thuis. Het waren een aantal drukke dagen én nachten want kleine Nathan werd de eerste nacht ziek , arm ventje. Gelukkig knapt ie een beetje op. Dochter is nog erg moe en kan moeilijk stilzitten terwijl iedereen om haar heen reddert en doet.

Gistermiddag op de terugreis ging ik nog even koffiedrinken bij liefste zus in de Steeg, gezellig even kletsen.

Wat de zuinige maand betreft , jawel geen buitensporige zaken en we smokkelen niet. Bij dochter en schoonzoon aten we,  

Woensdag, gebakken rode uien, aubergine , paprika en gehakt met tacochips en nep- gehakt.

Donderdag, sajoer boontjes met rijst, bruine bonen en verse koriander.

Als ontbijt en lunch zelfgebakken brood en één keer cruesli met amandelmelk.

Vanmorgen namen grandpa een smoothiebowl van banaan, avocado, sinaasappel, dadels, spirulina en sojamelk.

Tussen de middag maakte ik aspergesoep. We kopen aan het eind van de aspergetijd een flinke hoeveelheid asperge , afgelopen jaar hadden we 6 kilo voor 5 euro. Die asperges schil ik dan, was ze en snijd ze in stukken, hops in de vriezer.  Vanmiddag haalde ik een zakje uit de vriezer , deed ze in een pan samen met wat water en een bouillonblokje. Kookte tot ze gaar waren,  wat kruiderij erdoor he. Daarna de staafmixer erdoor , klaar. Ik had nog kookrooom maar dat hoefde er niet eens door, zo cremig was de soep. We aten er afbakbroodjes met avocadaopuree bij.

Vanmiddag haalde ik de boodschappen bij Aldi.







Vanavond aten we noedels met gebakken groenten en de wokreepjes, strooiden daar nog wat zwarte sesamzaadjes over voor t mooi, lekker .



mooi lekker



Vanavond eten we een zak chips leeg en drinken we een biertje ( voor grandpa) en een glas zelfgemaakte mede ( voor mij) 

Proost, liefs grandma. 




2 opmerkingen: