donderdag 10 januari 2019

Live below the line, dag 5

Gisteren was een drukke dag . Ik moest werken van 7.00 tot 15.15, daarna snel naar de Jumbo voor nog een pakje roggebrood want aan de twee broden voor een euro hebben we echt niet genoeg 😉.
We aten op tijd want we wilden 's avonds nog naar Groningen. We troffen jongste dochter bij Ikea en dronken daar koffie, gratis he. Ik nam een aantal suikerzakjes en koffiecreamer mee.



Die koffiecreamer kom ik zo op terug, eerst maar even vertellen wat we allemaal aten..

Dag 4 , avondeten


Pasta met saus en broccoli.

Dag 5

Ontbijt, grandpa at een broodje met jam, ik at een grote kom havermout met een halve banaan en een beetje suiker. Ik had zoveel gemaakt dat ik nog wat meenam in een bakje naar t werk. We dronken er koffie bij.

Lunch, grandpa at vijf boterhammen met jam, pindakaas en smeerkaas en nog een roggebroodje, ik at twee roggebroodjes  ÃŠÃŠn met jam en de ander met smeerkaas. We aten beiden een gekookt ei. 

Tussendoor at ik de halve banaan en de havermout. Ik heb geen idee wat grandpa tussendoor at. 

Avondeten, het restje hutspot met vega-rookworst. Het restje was minder dan ik dacht dus namen we er elk nog twee roggebroodjes bij.


' s Avonds nam ik nog een mandarijntje, grandpa moest nog even laat naar zoon, ik weet niet of hij nog wat heeft gegeten.

Vanmorgen at grandpa weer brood en ook in zijn lunchbox zit brood met als beleg, pindakaas, jam en smeerkaas. Er is nu nog 1! Plakje brood over de rest is op. Hij nam ook een banaan mee.
Ik wilde weer pap maken maar de sojamelk was ook bijna op dus bedacht ik dat ik de coffeecreamer wel zou kunnen gebruiken. 200 cc water aan de kook gebracht, 3 zakjes creamer en 5 eetlepels havermout erdoor en tot slot de inhoud van een suikerzakje en wat kaneel, lekker!

Creamig zeg maar 😇

Morgen of vanavond de rest van dag 6 .

Liefs grandma.





      




9 opmerkingen:

  1. Ikea legt de suiker en melk neer voor consumptie daar... voor mensen die het daar in de koffie doen. Zuinig zijn is leuk, maar ik beschouw dit als diefstal... stelen in het klein dat wel.. maar het blijft gewoon iets meenemen wat niet van jou, voor jou is. Beschouw de koffie die je daar opdrinkt als geschenk en laat daar wat je niet daar gebruikt, stap verder is wc papier meenemen, ook gratis voor de behoefte daar.. niet voor thuis. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh zo zie ik dat niet hoor. We dronken met zn drietjes 5 kopjes koffie. Als je normaal gesproken in een cafeetje koffie drinkt krijg je koffiemelk en suiker er ook bij. Naast het ontmoeten van dochter kochten we ledlampen en dochter had ook een en ander. Ik voelde me niet op roverspad ��. Wc papier meenemen zou ik nooit doen, niet ivm met fatsoen maar ook omdat ik het op een of andere manier dat een beetje viezig wie weet hoeveel geurtjes van anderen daarin getrokken zijn ��ik gebruik het terplekke wel maar zou het niet meenemen

      Verwijderen
    2. Bieke, ik vind je een beetje roomser dan de paus.Ik ben voor eerlijkheid en echt tegen stelen. Maar zoiets vind ik muggenzifterij. Je krijgt bij Ikea gratis koffie en daar hoort dan in het redelijke ook suiker en creamer bij. De koffie neem je in je maag mee naar huis, de suiker en creamer in je tas ;)

      Verwijderen
  2. ik vind het wel anders als je voor de koffie hebt betaald.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bedoel dus dat je de creamer en de suiker die je bij de "betaalde" koffie krijgt meeneemt voor thuis als dat wel door huisgenoten wordt gebruikt. Daar is dan ook voor betaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat je dit gedaan hebt, de koffie was gratis en de suiker en creamer kun je dan evt. Gebruiken maar het is echt niet gepast om dat mee naar huis te nemen.



    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn jullie een stelletje miggenzifters om wat creamer en suiker. Trouwens het hoort bij de koffie die je bestelt.
    Weet je wat niet gepast is om hierzo drama van te maken, waat gaat het trouwens over. Tjonge, tjonge.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het juist super inventief van je!

    BeantwoordenVerwijderen