dinsdag 8 januari 2019

Live below the line, dag 4 en een havermoutfiasco

Vandaag ben ik vrij, evengoed ben ik vroeg opgestaan. Ik hoorde grandpa in alle vroegte wat aanrommelen beneden en rook de geur van koffie, dan ist met slapen gedaan hé. Dus, ontbijtje van plakje brood met jam en een lekker kopje koffie. Grandpa gedag gezoend en lui op de bank blijven zitten.

We zitten al op de helft van de live below the line week. Vanmorgen heb ik alle restjes uit de koelkast gehaald om te zien wat we nog hebben.



In de bakjes zitten , restje rijst, restje hutspot , rookworst ( zie je die kleine stukjes, die snij ik straks heel fijn voor door de pasta) , tomatenstukjes, een halve ui, droge rijst . Verder nog 4 wortels, 2 dunne preistengels, 3 champignons , half pak havermout, broccoli, jam , stukje bloemkool, half kuipje smeerkaas, 1 paprika, sojamelk, een pak macaroni.
Niet op de foto, de pindakaas, 3 plakjes roggebrood, halvarine, 5 eitjes, 3 aardappels, 2 pakketjes brood in de vriezer en een little gem .


Fruit

Vanavond maak ik macaroni met een saus van de prei, de paprika en de tomatenstukjes. We eten er dan wat broccoli bij. Als snack eens proberen of ik wat chips van een aardappel kan maken. 

Tussen de middag wilde ik een soort van appeltaart havermoutpap maken. Ik sneed een halve appel in stukjes en deed die met de inhoud van een suikerzakje en wat water in een pannetje , beetje kaneel erdoor dat ruikt alleen al zo lekker. Toen de appel zacht was deed ik er sojamelk en 4 eetlepels havermout bij, dat moest even goed koken. Helaas verloor ik mijzelf op dat moment in een YouTube-filmpje, brandde de pap aan en kookte over....bah.
Gelukkig was het nog eetbaar, ik deed er een lepel jam door om mezelf te troosten en at het op  😂

Straks het aangekoekte pannetje schoonmaken en de kookplaat poetsen.


Bah.

Liefs grandma.

ps Dit was het filmpje :)






2 opmerkingen:

  1. Als je havermoutpap, al dan niet met appel in, klaarmaakt in de microgolfoven heb je nooit aangebrande havermoutpap.... Enkel af en toe eens roeren zodat havermoutpap niet over de rand van de recipiënt komt. Idem voor het maken van appelmoes in de microgolfoven : nooit aangebrand en amper werk aan, zeker geen afwaswerk van aangekoekte etensresten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat YouTube filmpjes wel niet kunnen veroorzaken ;)

    BeantwoordenVerwijderen