zondag 6 januari 2019

Live below the line, dag 2

Ontbijtje

Bananenpannenkoekjes met kersensaus.

125 gram havermoutmeel ( havermout in de blender malen tot meel)
1 banaan
250 ml sojamelk ( ongeveer ) 
Zout 
Evt halve thl bakpoeder

Alles in blender en malen tot een  vrij stevig deeg. Bak hier in een anti-aanbakkoekenpan kleine pannenkoekjes van. Bij bakken van pannenkoeken gÊÊn halvarine gebruiken hoor, ik had bijna de vlam in de pan.  Zit teveel vocht in jaja ik weet het 😂 mijn mamsie heeft me dat echt verteld, nochtans uitjes bakken in halvarine gaat prima 😉. 
In een steelpannen verwarmde ik 2 eetlepels kersenjam met een beetje water. We namen elk 8 pannenkoekjes, en elk een halve mandarijn.


Beetje sneu, die mandarijntjes zoals ze daar liggen hihi , de combi was lekker. 

Tussen de middag roosterde ik twee boterhammen en deed daar jam op. Daarnaast maakte ik een pindakaasbanaan-tosti, een probeersel maar echt lekker . Gewoon een dikke laag pindakaas en een halve banaan in dunne plakjes. Grandpa at daar twee van en ik eentje. 



Tussendoor namen we elk een halve sinaasappel.

Ons avondeten

Gevulde paprika, halve puntpaprika gevuld met rijst en bonen van gisteren
Omelet, twee eieren, halve gesnipperde ui en 3 champignons.
Bloemkool
Beetje sla voor de kleur op t bord. 



Vanavond eten we waarschijnlijk nog een boterham met smeerkaas. Jup smeerkaas, die haalden we vandaag, grandpa is al zat van alleen jam en pindakaas 😅. 

Smeerkaas kostte 0.38 bij Boni. 

Vanmiddag maakte schoondochter een paar mooie foto’s van de bijenwasdoeken en de lippenbalsem, voor in t winkeltje. Ik ben benieuwd hoe ze zijn geworden. 

Tot morgen, liefs grandma.














2 opmerkingen: