zondag 1 maart 2020

alles op een rijtje

Zo, een week van werken, gezellige logeetjes en financiële overpeinzingen is voorbij.

Afgelopen dinsdag zou de man van de bank komen om te praten over het eventuele aflossen van de hypotheek of de hypotheek verlengen en de buffer onder handbereik houden. De beste man belde 's middags dat hij helaas een dubbele afspraak had en dus niet zou komen. Hij had onze situatie eens goed bekeken en vond, aangezien de hypotheek en dus de maandelijkse lasten zo laag waren dat een overstap naar een andere bank of een andere constructie geen meerwaarde zou opleveren. Onze hypotheek loopt nog 3 jaar, hij adviseerde deze te verlengen. Onze schuld is 30.000 euro, onze maandelijkse lasten 50 euro ( aflossingsvrije hypotheek).

We zouden met onze buffer alles in één keer kunnen afbetalen, we hebben dan nog genoeg over voor onvoorziene zaken en wat bouwprojecten, het eerder stoppen met werken moet dan wel een paar jaar worden opgeschoven.
We hebben ervoor gekozen, de hypotheek dus níet af te betalen maar te verlengen met 10 jaar. Op deze manier houden we 30.000 euro beschikbaar voor het eerder stoppen met werken. Tja, wat is dan 50 euro in de maand.
Ik probeer aankomende 4 jaar 30.000 euro te sparen, grandpa kan waarschijnlijk nog iets meer sparen. Over 4 jaar hopen we dan genoeg geld te hebben om het uit te zingen tot aan mijn pensioen. Met de buffers die we nu al hebben moet dat zeker lukken.
Grandpa en ik schelen qua leeftijd bijna 5 jaar.

Natuurlijk moesten we alle inkomsten en uitgaven even duidelijk hebben.

Ik verdien standaard 1200 euro per maand, soms meer maar dat is afhankelijk van de o.r.t.
Grandpa verdient ook standaard 1200 euro per maand, eveneens afhankelijk van gemaakte uren.
We werken allebei part time.

Inkomsten minimaal € 2400,00, maximaal € 3000,00 per maand.
Opbrengst van klussen ( grandpa's bedrijfje), verkoop van honing en jam zijn niet mee berekend.

Uitgaven per maand € 1549,22.
zak en kleedgeld zijn niet meegerekend.

Ik heb een mooi overzicht van de totale uitgaven maar grandpa wil deze liever niet uitgewerkt online, dat respecteer ik...sorry

We hebben een aantal goede doelen, daar zal ik nog wat in snijden. Misschien zelfs de krant opzeggen..

Grandpa en ik hebben allebei een eigen rekening, dit stamt nog uit de tijd dat grandpa alleenverdiener was, de extra rekening was voor huishoudelijke uitgaven, nu gebruik ik die. De kosten zijn verdeeld over beide rekeningen. 

Ik betaal per maand € 616,04 aan vaste lasten. Per maand houd ik dus € 583,96 over om te sparen. In de maanden januari en februari spaarde ik totaal 800 euro, jippie!! De rest heb ik onbeschaamd uitgegeven :)


Mijn doel € 30.000
De stand op 01-03-2020,  € 29.200 

Afbeeldingsresultaat voor dagobert duck


liefs grandma.

ps we beseffen wel dat dit óns plan is, we weten natuurlijk niet wat de toekomst brengt he :)
























































































































































































































































































7 opmerkingen:

  1. Wij hebben het ook zo gedaan. Onze hypotheek is net is lager, maar die lossen we op dit moment niet verder af. De bank heeft aangegeven dat dit niet nodig is. We zouden het in 1 keer kunnen aflossen, maar dan zijn we een deel van onze buffer kwijt......en ik wil eerder stoppen. Mijn partner is al eerder gestopt. In de gezondheidszorg werken aan het bed is tot aan je pensioen gewoon voor veel mensen niet mogelijk, in ieder geval niet voor mijn partner en voor mij. De hypotheek die nog 10 jaar duurt kon in ons geval verlengd worden. Wellicht dat dit ook bij jullie mogelijk is tegen die tijd. We hebben wel iets meer inkomen dan jullie. Uitgave zitten we ook wel iets hoger. Wel al enkele jaren bezig te leven met een inkomen alsof we gestopt zijn met werken. Het overige gaat op een rekening apart. Dit werkt voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om te lezen dat anderen het ook op deze manier doen :) as vrijdag gaan we naar de bank om te zien of we de hypotheek kunnen verlengen.

      Verwijderen
    2. Ja dat vond ik ook zo leuk aan je bericht. Omdat je het niet vaak op deze manier tegenkomt.

      Verwijderen
  2. Succes gewenst met deze mooie plannen. En dat het leven mag meewerken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn man en ik zijn nu ongeveer 7 jaar getrouwd. We waren gelukkig getrouwd met twee kinderen, de afgelopen maand begon ik vreemd gedrag van hem op te merken en een paar weken later ontdekte ik dat mijn man iemand ziet. Hij kwam laat thuis van zijn werk, hij geeft nauwelijks meer om mij of de kinderen, soms gaat hij uit en komt hij niet eens terug voor ongeveer 2-3 dagen. Ik heb er alles aan gedaan om dit probleem op te lossen, maar alles was tevergeefs.Ik werd erg ongerust en had hulp nodig. Toen ik op een dag op internet aan het surfen was, kwam ik een website tegen die suggereerde dat Dr. Igbinovia kan helpen bij het oplossen van huwelijksproblemen, het herstellen van verbroken relaties en enzovoort. Dus ik vond dat ik hem een ​​kans moest geven, dus nam ik contact met hem op en hij betoverde me. Twee dagen lang kwam mijn man naar me toe en verontschuldigde zich voor de fouten die hij deed en beloofde hij dat hij het nooit meer zou doen. weer normaal. Ik en mijn familie leven weer gelukkig samen. Allemaal dankzij Dr. Igbinovia. Als je een spell-caster nodig hebt die een spreuk kan uitspreken die echt werkt, raad ik je aan contact met hem op te nemen. Hij zal je niet teleurstellen. Dit is zijn e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com of WhatsApp / viber +2348144480786 nemen dingen als vanzelfsprekend aan en het wordt van je afgenomen

    BeantwoordenVerwijderen