dinsdag 17 maart 2020

Drie keer, mooi weer.

Dat duurde even he. Er was hectiek op het werk, eigenlijk even overal afgelopen weken.

We doen ons best om wat rust in te bouwen en dat gaat natuurlijk ten koste van oa bloggen. Komt goed allemaal.

Ik ben druk in de moestuin meer dan helft is klaar om ingezaaid te worden, vanmiddag pootte ik de tuinbonen, iets te laat naar mijn zin maar het kan nog wel.

De bijen vlogen weer, daar was ik zo blij mee. Het kleine volkje hier in de tuin vliegt af en aan, ik hoop zo dat ze het redden. Het grote volk bij een lieve kennis doet het supergoed, veelbelovend .

Op het werk is alles in de ban van Corona, de woonhuisjes zijn op lock down, er is geen dagbesteding meer. Boodschappen worden on line besteld en voor de deur afgeleverd. Familie mag niet op bezoek komen. We werken allemaal een beetje meer want flexers worden gekoppeld aan één bepaald huisje.

Onze bewoners zijn erg kwetsbaar, we zijn erg voorzichtig met ze. Wat ons als begeleiders betreft … ik voel me ook kwetsbaar, we kunnen natuurlijk geen afstand bewaren tijdens de verzorging, er wordt heel wat gehoest en nee niet in de elleboog. Af en toe niest er iemand drie keer over tafel waarop een aantal downertjes juichen "jaaaah drie keer, mooi weer "  ik bedoel maar :).

volgend blogje wat uitgebreider.

liefs grandma.


3 opmerkingen:

  1. Grandma,

    Veel sterkte met de extra belasting in de zorg en zeker bij de kwetsbare mensen waarbij het moeilijk uit te leggen is wat er allemaal aan de hand is.
    We moeten het met elkaar doen.

    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch levert zo'n opmerking een glimlach op

    BeantwoordenVerwijderen