donderdag 3 december 2015

Afscheid van Guus en oogst uit de bijna-wintertuin

Gisteravond hebben we onze heldhaftige brokkenpiloot laten inslapen. Onze lieve Guus. Kater Guus heeft drie auto ongelukken overleefd en altijd kwam hij op eigen kracht letterlijk weer op de been. Dinsdagmiddag kwam ik thuis van mijn werk en trof Guus net zo aan als ik hem s morgens had achtergelaten, liggend op de badmat in de badkamer. Hij kwam echter niet overeind en leek het benauwd te hebben. s Avonds lag hij voor de kachel te dutten. Gistermorgen ademde hij moeilijk en zwaar en heb ik de dierenarts gebeld. Hij kon gelijk komen en ze wilden hem daar even houden om te zien wat er aan de hand was. Al na een half uurtje belden ze op dat Guus vocht achter zijn longen en hart had en tja ze gaven hem medicijnen maar de kans dat het zou helpen was nihil hooguit zou het wat verlichting geven en om verder lijden te besparen tja daar moesten we een beslissing over nemen.....na het avondspreekuur zijn we naar de praktijk gegaan en ochoch wat had ie het moeilijk :( hij kreeg een spuitje en al snel was het afgelopen , zo sneu . Grandpa en ik namen hem mee naar huis en legden hem in de schuur in een doek. We dronken bier en wijn op het leven van Guus. Vanmorgen heb ik hem begraven in het bosje.
Is maar een kat maar wel onze Guus he, ben er een beetje ontdaan van.

Om de zinnen te verzetten heb ik pastinaak geoogst. Mooi grote exemplaren zaten er tussen ook een aantal die er niet zo goed uitzagen, die lusten de konijnen wel . Vanavond maak ik een stamppot van wortel en pastinaak , draadjes vlees erbij, lekker.
Er valt nog wel een en ander te oogsten, de pastinaak dan, snijbiet, palmkool, boerenkool en prei. Allemaal stoere groenten :)

goudsbloemetjes er zitten zelfs nog knoppen in !

nog prima te eten door bv een omeletje

mooi boeketje palmkool

pastinaak uit zaadjes van Moeskers Moestuin :)
Ik zou een andere telefoon met een betere camera moeten kopen maar ja ik ben nogal  verknocht aan mn ouwetje, sorry voor de wat wazige foto.s

liefs grandma.



8 opmerkingen:

  1. Ooit zei een oude dame tegen me toen ik vertelde over de dood van onze hond; "huisdieren zijn net mensen met wie je leeft, ze zijn onderdeel geworden van je gezin en de dood van zo'n dier is erg en slaat even een gat in je leven"! En zo is het! Ik wens je sterkte!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik wens je sterkte met het grote verlies.
    Wat mooi dat jullie het leven van Guus vierde met bier en wijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een huisdier verliezen geeft echt verdriet, ze kunnen zo'n grote plek in je hart hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om te toasten op een goed leven dat Guus heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee hoor, niet maar een kat maar een vriendje, daar mag je best ontdaan van zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je huisdier is toch een stukje van je gezin dus logisch dat het vreemd is. Lekker nog groenten uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moeilijk,om je huisdier te laten inslapen. Sterkte met de lege plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohh wat sneu... sterkte ermee, het verliezen van een huisdier is zo verdrietig...

    BeantwoordenVerwijderen