donderdag 30 december 2021

Kleinfarmhuus, slow living

Laatste blog van 2021! 


Zo aan het eind van een jaar , heb ik atijd een mijmermoment. Een heel jaar achter de rug en op de drempel van een spikslinter nieuw jaar. Ik vond het afgelopen jaar bijzonder eneverend, grandpa is behoorlijk ziek geweest, er was drukte allom, veel werken buiten de deur en het gevoel van konstant achter de feiten aan te lopen. Ik ben ook haast in de mineur door de corona-ellende, dit is geen politieke blog dus heb ik het er niet veel over, maar ik vínd er dus wel wat van!


Volgend jaar moet het roer gewoon om. Ik krijg sowieso een vast werkrooster dat scheelt al enorm. Ik werk dan in blokjes van 2 en 4 nachten, ongeveer 6 a 7 nachten per maand, tussendoor heb ik dan 10 dagen vrij, heerlijk gewoon. Ik kan me dan bezighouden met dingen die ik graag wil doen oa meer bloggen, meer dingen zelf maken, een webshop beginnen ( nu echt ! ) 


Ik leende het boek Slow Living van mijn jongste dochter, wat een fijn boek. Voor 2022 wordt slow living mijn motto ( we zullen beleven hoe dát gaat hihihi )




Verder gaat grandpa volgend jaar stoppen met werken, na afgelopen jaar is de knop om, vanaf augustus is hij met 'pensioen' .Tot maart 2023 neemt hij al zijn in de loop der jaren opgebouwde snipperdagen en overuren op, daarna moeten we anderhalf jaar buffelen tot aan zijn echte pensioen. Komt goed.


Over twee dagen gaan we de challenge weer aan ! Living on a budget , sobere maand met een missie, start op 1 januari ! Ik hoop dat jullie weer meelezen.

Ik probeer in januari elke dag een blogje te schrijven, over simpele dingen, mooie creatieve doelen en eenvoudige recepten. 


Voor nu alvast een heel gelukkig nieuwjaar.




liefs grandpa en grandma.





3 opmerkingen:

  1. Dat moet wel "slow"gaan,je man met pensioen en jij een beter rooster. Een goed jaar gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat dan heel anders worden straks met grandpa thuis. Wat een beslissing, maar dat komt vast goed. Wat heerlijk voor jou een vast rooster. Wat meer rust in de tent. Ga er van genieten. Ik hoop voor jullie een mooi jaar in het verschiet. Ik kijk weer uit naar je blogjes. Wij beginnen altijd een week later dan jullie vanwege de verjaardag van jongste. Dit jaar wordt hij 18. Wat vliegt de tijd. Warme groet Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slow living spreekt mij ook enorm aan. De beste wensen voor 2022!

    BeantwoordenVerwijderen