maandag 4 april 2022

Zelf maken

Door mijn vrije tijd iets anders in te delen, het huishouden beter bij te houden èn vaker ”sorry ik kan niet” te zeggen,  hou ik meer tijd over om dingen zelf te maken.

Ook op de zgn verloren momentjes doe ik nog dingen bv een handwerkje, iets online opzoeken of iets nieuws uitproberen.


Ik maakte bijvoorbeeld deze schattige lama-vilt-slinger voor jarige kleinzoon Bas, hij kreeg er een lampjessnoer bij, hij is nl dol op lichtsnoeren ;)


Gemaakt tijdens de slaapmomentjes van schoonouders


voor onze jongste dochter en schoonzoon, die eindelijk hun HBO diploma uitreiking hadden ( lang verhaal voor een andere keer ), maakte ik een kransje..




en voor mezelf een vruchten honingwijn 😊


In de kelder staan nog een flessen mede, honingwijn zeg maar. Ik vind het heel lekker maar alleen in het voorjaar en in de zomer, aangelengd met wat vlierboesemsiroop en bruisend bronwater. Ik zag bij een winkeltje dat ze een pakketje voor vruchtenwodka verkochten daar zaten gedroogde vruchtjes , suiker en wat kruiden in. Ik had nog pure rode vruchten thee in huis en bedacht dat ik dat ook wel eens met de mede kon proberen.
Ik deed de gedroogde vruchten en een paar scheppen suiker in een fles met een brede opening en goot daar ongeveer één liter mede bij. Na een half uur zag het er al zo uit...


Mooi hè

Na twee weken heb ik vandaag de vruchtenmede gezeefd, het is echt heerlijk, een straffe borrel, dat wel, maar heerlijk!

We zijn verder druk met de moestuin. De bijenstal is klaar, hij moet alleen nog geschilderd worden. Op naar een volgend project.

Liefs grandma.


5 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch bezig zijn met wat je graag doet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja precies! Normaal gesproken deed ik ook wel wat maar altijd met in achterhoofd..de vaat staat er nog...de was..oh hellup de douche is echt vies..nu zijn de verplichtingen onder controle en de vrije tijd voelt dan ook als vrije tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk en je aanpak is heel haalbaar, ook voor anderen. Je slinger is heel schattig.
    Augustus is al heel dichtbij, daar hoef je niet lang meer op te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wauw, ik ben helemaal onder de indruk van je prachtige krans! Hoe pak je zoiets nou aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, hoi,

    Dat is leuk: het lichtsnoer. Fijn om wat kleine momenten over te hebben om te fröbelen. Ik ga dan diamondpainten. Ook een leuke hobby en ik word daar lekker rustig van.

    Fijne week!
    https://momentsfrozentime.blogspot.com/


    BeantwoordenVerwijderen