dinsdag 27 december 2022

De muur van Emmen

Vorige week was ik ziek, hoesten, keelpijn, pijn in de rug en koorts. Gelukkig voelde ik me vrijdag voor de kerst weer een beetje beter. Die vrijdag nam grandpa officieel afscheid van zijn werk. Er was een eindejaars borrel en daarin werden nieuwe werknemers welkom geheten en grandpa vaarwel gezegd. Het was gezellig :) Grandpa heeft t/m februari nog salaris, zoveel vakantie en overuren had hij nog staan, vanaf augustus al hè! We hebben ervoor gekozen om de pensioendatum niet naar voren te halen maar om een maandelijks een bedrag van de spaarrekening op te nemen. Grandpa heeft ook nog een eigen bedrijfje dus het komt helemaal goed. In 2024 gaat de man dan pas echt met pensioen. Ik blijf voorlopig gewoon werken, grandpa en ik schelen bijna 5 jaar in leeftijd, tegen de tijd dat ik 64 ben ( DV :) )  hoop ik ook te kunnen stoppen. Ik werk niet zoveel, gemiddeld 7 nachten per maand. Aankomend jaar heb ik zo`n fantastisch rooster! Ik werk dan een blok van 4 nachten daarna ben ik 2 weken vrij, vervolgens werk ik 2 nachten en ben ik 7 dagen vrij. Het voelt als elke maand 2 weken vakantie, k ben er zo blij mee!

Vanaf januari werken we ook met z'n drieën ipv met z'n tweëen in de nacht, hoe heerlijk is dat!




De kerstdagen waren zo voorbij, eerste kerstdag kwamen de kinderen en kleinkinderen, we hadden er dit jaar voor gekozen om een inloopkerst te doen. Sommigen kwamen in de ochtend en bleven lunchen en sommigen kwamen in de middag en bleven avondeten, natuurlijk nam iedereen weer een gerechtje mee. Het was weer mooi en een gezellige drukte, zeg maar 😀 Tweede kerstdag bleven we thuis, hingen op de bank , keken een serie en gingen op tijd slapen. Vandaag gingen we een eind wandelen met de hond, ze kan niet meer zo ver lopen maar een nieuw wandelpad spreekt blijkbaar tot haar verbeelding, al snuffelend en dravend hield ze het warempel bijna een uur vol. We reden naar Emmerschans en beklommen daar de muur van Emmen. Je kan daar een lekkere wandeling maken en het uitzicht over de landerijen is altijd mooi. 

met de trap aan de ene kant en het fiets gedeelt aan de andere kant.





op de top



en het naastgelegen natuurterrein

normaal gesproken lopen hier schapen...

Deze week rommelen we een beetje in en om het huis, we eten nog steeds de restjes van kerst en bedenken nog even wat we met oud en nieuw gaan doen... 30 december moet ik nog een nachtje werken...nou ja, we zien wel 

In januari hebben we weer onze sobere maand met een missie, ik ben heel benieuwd of we dat dit keer gaan redden met 3 euro per dag.....misschien het budget een beetje verhogen? Wat vinden jullie?


liefs grandma.


8 opmerkingen:

  1. wij zitten ook al te denken om het te verhogen. Nu eten we nl elke dag met 3 ipv 4 en dat is zo wie zo verhoudingsgewijs al duurder, plus dat de boodschappen zoveel duurder zijn dan daarvoor, sommige dingen 50% omhoog. Ik schrik me elke keer een hoedje. wij zaten in de zuinige weken op 1,75 pp per dag. Denk nu 2 pp per dag te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou het gewoon overslaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe je het ook gaat doen. Voor 3 euro of 4 euro....ik zie er naar uit,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met de sobere maand!
    Liep je op de voormalige vuilnisbelt of op de schans?
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou het toch nog proberen met de 3 euro. Je kunt altijd nog verhogen. Het zou toch bijzonder zijn als het toch nog lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben benieuwd of het nog kan van zo weinig, boodschappen zijn veel duurder geworden. In Engeland ook! Ik hoop dat je je meal plans weer op je blog plaatst! Groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen