maandag 30 december 2013

Happy New Year

Op de valreep van het jaar nog een blogje. Vol blijheid, trots, dankbaarheid, beetje weemoed, toch ook wat verdriet maar vooral met liefde kijk ik terug op het bijna voorbije jaar. En dat terug kijken schijnt heel normaal te zijn , wat hebben we gedaan, beleeft en wat is er van de voornemens terecht gekomen?

Dit jaar was ons mooie dromen jaar. Grandpa wilde graag een reis maken door zijn geboorteland Canada. Hij wilde op zoek naar zijn roots . De hele maand mei hebben we daar vertoefd, nou ja eerst naar New York en daarna met de trein naar Toronto. Hoewel de steden daar indrukwekkend waren ging ons hart uit naar de wildernis. Met een camper hebben we een deel van Canada doorkruist, wat een belevenis. En ook al hebben de plaatsen opgezocht  waar grandpa als 5 jarige woonde, hij herkende er niets van. Wat hem wel heel vertrouwt in de oren klonk was het geluid van de fluit/toeter van de treinen, volgens schoonmama zou dat heel goed kunnen, ze hebben altijd in de buurt van een treinspoor gewoond, hoe bijzonder is dat.

Mijn droom was onze moestuin op te starten, meer zonnepanelen, vrijheid om veel mensen te ontvangen en onze levensstijl aanpassen zodat we zoveel mogelijk zelfvoorziend zouden kunnen leven. Ik moet zeggen dat ik blij ben met alles wat we hebben beleeft en bereikt hebben.

Blij zijn we de geboorte van een nieuw prachtig kleinkind. We genieten van onze kinderen die allemaal op hun eigen manier hun leven leven .

Een van mijn voornemens was om niet zo lief en geduldig te zijn, jajaja, ik ben een schatje ( van orgine dan hihi ) maar ook daar is verandering in gekomen. What you see is what you get aiaiai

En dan de plannen voor volgend jaar want dromen hoort bij het leven. Nog meer zelfvoorziend leven, eenvoud, rust, grotere moestuin, vrijwilligers werk bij een biotuin, pipowagen in de verhuur, schaapje misschien, hond voor grandpa maar boven alles genieten van het gezeldschap en liefde van grandpa, de (klein) kinders en de mensen om me heen.

Voor iedereen die dit leest , een heel fijn, warm en liefdevol 2014 gewenst.


                                                       wwwplaatje

liefs grandma



2 opmerkingen:

  1. Een heel mooi berichtje, geniet er van het oud en nieuw en ik hoop dat 2014 net als 2013 helemaal jullie jaar word :) Ik wil hier ook wat simpeler enz gaan leven en de moestuin. Zo fijn als januari begint want dan hoeven we op papier nog maar 1 maand te wachten. Ik zeg op papier want hopelijk blijft het niet zo mega koud net als vorig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie een prachtig jaar achter de rug!
    En wat nog mooier is, is dat je er zo bewust van bent!
    Blijf genieten van de kleine en de grote dingen, zoek en vind de liefde in je familie en vrienden en geniet van al het mooie uit de natuur en om je heen.
    Probeer om te gaan met eventuele tegenslagen en houdt vast aan je optimistische karakter.
    Dan wordt ook 2014 een geweldig jaar voor jullie.
    Ik wens jullie het beste voor het komende jaar.
    Liefs Mommy

    BeantwoordenVerwijderen