donderdag 9 januari 2014

donderdag

Het is wel erg guur buiten brrr eigenlijk ben ik wel toe aan tulpen , narcissen en blauwe druifjes zucht...zeggen ze dat de winter eraan komt!!!

Op het petroleumstel staat een pan met draadjesvlees te pruttelen , das dan wel weer gezellig. Gisteren zoon geholpen in het nieuwe huis. Hij had een aantal emmers gekocht bij de plaatselijke klusmarkt,daar kreeg je per emmer twee pakketten oliebolspul bij. Mix en rozijnen. Heel fijn, van oliebollenmix kun je nl een heerlijk broodje bakken. Mix in een kom, 300 ml water erbij , evt gewelde rozijntjes erdoor, even laten rijzen en bakken als een brood in de oven of zoals ik deed in de wonderpan. Hou je niet van wit brood dan doe je er zemelen door. Toen de kinderen klein waren gingen we daags na oud en nieuw naar de winkel en kochten dan oliebollenmeel voor een prikkie, ik had toen nog een broodbakmachine , dat werkt eigenlijk nog beter. Afijn de mix ging mee naar huis en s avonds hadden grandpa en ik een lekker rozijnenbroodje bij de koffie.
Vorige week kreeg ik 3 pakken koffie voor bewezen diensten ( schuren en plamuren) deze week een kratje bier en een zak legkorrel voor de kipjes. Morgen help ik schoondochter mee met karweitjes en daarvoor krijg ik een heerlijk flesje wijn. Op deze manier kun je wel zuinig leven en geld overhouden.

liefs grandma



4 opmerkingen:

  1. ruilhandel geeft zoveel voldoening vind ik! erg leuk als je zoveel mensen om je heen hebt waarmee je dat soort band kunt opbouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, ik zou zoiets nog wel verder willen uitbouwen Gewoon het 'geld ' overslaan

      Verwijderen
  2. kan oliebollenmix in de broodbakmachine? En dan op het programma voor witbrood?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, op het basic programma die van ongeveer 3 uur. Je moet wel de gewone oliebollenmix gebruiken ( ik had die van koopmans) niet die van gemak-in-een-pak. Succes.

      Verwijderen