woensdag 15 januari 2014

auw

Gisteren kwam zoals vermeld het lieve jongste kind meehelpen. Het plan was om in elk geval een kast op te ruimen waar nog een deel van haar spullen en die van lieve oudste dochter in liggen. Misschien ook nog wat behang trekken op de slaapkamer. Ik zou een kar compost verwerken in het nieuwe gedeelte van de moestuin. Helaas. Jongste was mooi op tijd en ik wilde een broodje uit de diepvries ( in de kelder) halen, geen idee wat ik deed maar mits ik de deur van de vrieskast sloot schoot het me toch in de rug . Uh lieverd ik sta in de kelder en kom er niet meer uit!! Na een heel gedoe, gesjor van kind aan moeders , kwam ik weer boven. Poos voor de hete kachel gestaan, tjongejonge, Het werkschema om gegooid, lieve dochter verwerkte het compost en moeders deed af en toe een schepje tussen de boerenkool. Na een uurtje of twee ging het iets beter. Kleinzoon kwam nog even spelen, want ja, papa en mama moesten in het nieuwe huis aan het werk. Wat was ik blij met de hulp van jongste dochter. Als toegift waste ze de ramen buitenom ook nog even.
Het gaat al beter,vandaag gewoon gewerkt . Wat kan een mens snel iets krijgen, he.

Vandaag kreeg ik bericht van 'groen van toen' ,de stekken van de boomtomaten zijn onderweg, ik ben benieuwd.

Het weekmenu had ik wat omgedraaid, de soepdag hebben we al gehad en vandaag hebben we spruitjes gegeten, niet met gekookte aardappelen maar met rosti rondjes, zelfgemaakte dan he

Aardappel raspen, beetje geraspte oude kaas, een eitje en een restje ham erdoor, goed omscheppen peper en zout ( eventueel een sjalotje ) en bakken in boter in de koekepan. Nice

liefs grandma


2 opmerkingen:

  1. Ach meid! Hopelijk gaat het weer goed met je rug!
    Een lekker warm bad wil ook wel eens helpen om de spieren los te maken.
    Wat ontzettend lief van je dochter dat je ze je zo goed heeft geholpen.

    Je recept voor eigengemaakte rösti klinkt heerlijk!
    Die ga ik zeker ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen