zaterdag 11 januari 2014

kip en ei

Vanmorgen rustig begonnen tenslotte is het zaterdag vandaag. Grandpa ging om 9.30 nog even aan het werk bij zoonlief en ik had niets bijzonders op het programma staan. Gewoon wasje draaien, stofzuigen ( met vegen alleen red ik het niet dezer dagen er wordt veel hout gestookt en dat geeft toch meer rommel ) sanitair doen en natuurlijk de beestenhokken schoonmaken. Grandpa had, toen hij een mand hout haalde, de deurtjes van de kippenhokken opengezet dus het pluimvee scharrelde fijn om me heen. We hebben twee grote rode kippen, zij hebben hun eigen hok omdat ze nogal pinnig zijn op de zijdehoentjes, los lopend is er geen probleem maar met zn allen in een hok is geen succes. Deze grote dames zijn lekker brutaal, eentje loopt gewoon mee in huis, dekselse meid. Tot mijn grote vreugde zag ik dat er ei in hun hok lag, eindelijk..de leg is weer begonnen.





Tussen de middag maakte ik tosti's. Twee boterhammetjes , een halve avocado in dunne plakje, een tomaat in dunne plakjes, peper en zout. Even in het tosti ijzer, ondertussen een eitje bakken en die erboven op. Lekker.


                                             zoiets dus. wwwplaatje                                                                                                    

liefs grandma



Geen opmerkingen:

Een reactie posten