donderdag 29 januari 2015

druk dagje en moestuincursus




Vanmorgen stond ik op dezelfde tijd op als grandpa 6.30. Ik bakte eitjes met wat spekjes en champignons, kopje koffie erbij en de dag kon beginnen. Er staat heel wat in de planning vandaag. Vanmorgen moet ik echt als een razende-roeland door het huis, stofzuigen , dweilen, was aan de kant.


                                   

                                               

Daarna naar buiten, de beestjes voorzien van schone hokken, vers water en voer. Er moeten ook boodschappen voor volgende week gehaald worden want morgen kan ik niet naar de markt. Aankomend weekend komt kleindochter logeren, ik haal haar morgen op..met de trein! Al weken geleden hebben we dit afgesproken en de kleine dame telt de nachtjes :) We hebben er allemaal zin in.
Vanmiddag maak ik een schetsje van de moestuin en een lijstje van de groenten die ik dit jaar wil verbouwen. Vanavond is dan de tweede avond van de moestuincursus en krijgen we advies over teeltplannen ed. Als we potjes met tuingrond meenemen testen ze ook de grond, handig.  Dit jaar wil ik het hele jaar door vers uit de tuin kunnen eten. Als je dit ook zo interessant vindt kijk dan even bij Moeskers Moestuin, Clarien heeft een inspirerende blog over tuinieren.

Tussen de bedrijven door moet er nog een en ander gebakken worden, genoeg te doen dunkt me.

liefs grandma




4 opmerkingen: