vrijdag 2 januari 2015

project ik-wil-eigenlijk-niets-uitgeven

Vanmorgen haalde ik 50 euro uit de portemonnee van grandpa. Bij de bank konden we namelijk niet pinnen. Ik denk dat het een goed plan is om er weer een oude sok op na te houden want het niet kunnen pinnen lijkt steeds vaker voor te komen :)

Zoals gezegd wil ik de maand januari zo weinig mogelijk uitgeven, alleen de noodzakelijke dingen zal ik kopen. Er is een grote verleiding want ik houd van aanbiedingen. Naast weinig, probeer ik ook alles zonder plastic verpakkingsmateriaal te kopen. Vandaag is dat bijna gelukt, de abrikozen zitten nl wel in een plastic zakje. De rest van de boodschapjes in een papieren zakje, bee-wrap, een statiegeld fles en fruit gewoon los in de tas.

Inkopen voor deze week

Markt

kaas                  4.40
2 broden           3.00

Bio-winkel       12.25

1 fles karnemelk
1 fles yoghurt
2 pakjes oliebollenmeel, deze waren afgeprijsd, 1 euro per zakje. Naast oliebollen kun je hier ook een zalig brood van bakken.
1 kilo gedroogde abrikozen

Groenteboer     3.50

20 sinaasappels
1 kilo kiwi
1 kilo bananen

totaal          23.15

Ik ben blij dat we nog veel in de voorraad hebben :)
Er is genoeg brood, roomboter, olie , rijst, pasta, vlees en groenten in pot en vriezer maken het me makkelijk deze week.

Weekmenu.


Vrijdag  

stamppot snijbonen met hamburger: alles uit de voorraad
ontbijtkoek bakken, ingrediƫnten uit de voorraad

Zaterdag

risotto: alles uit de voorraad

Zondag

spruitjes curry:  spruitjes en prei uit de moestuin, paprika, cocosmelk en andere ingrediĆ«nten uit de voorraad
Dochter en schoonzoon komen langs en willen graag oliebollen bakken. Oliebollen mix vandaag gekocht.

Maandag

zonder vlees pasta-dag: alles uit de voorraad

Dinsdag

Stoofvlees, aardappelen, rode kool: alles uit de voorraad

Woensdag

hartige taart met restje stoofvlees, prei, paprika en eieren

Donderdag

pannenkoeken: meel en (rijste)melk uit de voorraad, eieren hebben we nog genoeg


Vandaag ga ik er ook eens lekker voor zitten om alle zaden uit  te zoeken en nieuwe te bestellen, nog zo'n feestje :)

fijne dag, liefs grandma


















5 opmerkingen:

  1. Jaaa zaden uitzoeken is echt wel een feest!
    Zo las ik vandaag over oliebollen: oliebollen die overblijven in plakjes snijden en wentelteefjes van maken in de pan....goede tip!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk experiment! En ook al lekker goed bezig meteen. Ik heb wel een vraagje over het afgeprijsde oliebollenmeel. Zit daar dan nog meer in dan alleen bloem? Anders kon je beter bloem kopen van 39 cent de kilo toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de mix zit bloem gist en zeezout, valt dus flink mee voor een product van D.emeter

      Verwijderen
  3. Heerlijk zo, hier word ik ook steeds wel wat zuiniger, toeval wil is dat ik 2 dagen niet hoef te koken :)

    Vandaag maaltijdsoep van zaterdag, en morgen ovenschotel van gisteren :) Heerlijk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen