dinsdag 24 januari 2017

Nog 7 dagen, living on a budget.

Zo we gaan de laatste week in . Er zijn geen extraatjes meer in huis , geen goedkope chips, geen rozijntjes, geen gedroogde abrikozen ( die laatste zijn zo lekker als tussendoortje zucht en in de zelfgemaakte ontbijtkoek) geen wijn en geen koekjes. Zondag bakte ik daarom bananenkoekjes van ingrediënten die ik nog in huis had.

1 rijpe banaan
ongeveer 45 gram havermout
klein handjevol goiibessen 
6 walnoten

Prak de banaan, roer daar de havermout, noten en bessen ( of rozijnen wat je wilt) door . 

 

Vorm kleine koekjes en bak deze in de oven op 180 graden tot ze er lekker uitzien , ongeveer 20 minuutjes, afhankelijk van de oven , de mijne wordt op een of andere manier altijd wat heter.

 

 
Ik deed wat dadelsiroop en cacoanips over. We aten alles in een keer op 😄

S middags gingen we naar kleine Nora, want die werd 1 jaar, ach wat gaat dat toch snel, he. Zo is t een klein sereen pasgeboren kindje en  zo ist een klein meisje met een eigen lieve persoonlijkheid. Het hele gezinnetje incl de jarige jet was ziek. Evengoed zijn we even heengegaan om te feliciteren en te knuffelen. 

Gisteren moest ik echt wat boodschappen doen. Bij de Boni hadden ze alles van de vegetarische slager in de aanbieding, 3 pakjes voor 6 euro. Ik kocht ook voor dochter in Groningen een pakje , scheelde me weer 2 euro van t budget. Ik kocht ook rijstwafels, diepvries spinazie en een blik groene boontjes want die krijgt de hond altijd door haar brokken. Bij de jumbo haalde ik , sojamelk, amandelmelk  en een pak yoghurt .

 
Uitgaven 

Jumbo 3.13
Boni. 5.24

Totaal 8.37, te besteden deze week...8.08 tjeee.

Bij de Boni kosten rijstwafels maar 0.20 , ik zag trouwens dat de havermout daar maar 0.39 kost. Als je echt goedkoop moet of wil leven dan is havermout onmisbaar geloof ik.

Gistermiddag bakte ik weer een crumble en zadencrackers ( als je googled op lijnzaadcrackers krijg je een schat aan recepten)  

 
Lekker met avocado en tomaatjes. Alles voorradig.

s Avonds aten we stamppot boerenkool met vega-worstjes. Als toetje yoghurt met crumble .

Vandaag eten we vega- kipstukjes met boontjes ( eigen weck) , paprika, ui , knoflook en (gekregen van dochter vorige week) witte kool. We eten er zilvervliesrijst bij. Als lunch een restje linzensoep, zadencrackers met avocado en tomaatjes. 

We eten veel zomerfruit , goedkoop en lekker veel deze week . Ananas, granaatappel en bramen .

 

 

 

Fijne dag, liefs grandma. 







3 opmerkingen:

  1. Geweldig hoe je dit doet. Val je ook af of zitten er nog genoeg calorieën in?
    Waar is zo'n leuke markt bij jullie? Emmen?
    Het lijkt me wel een puzzel om dit (altijd) zo te moeten doen maar het is ook wel een erg laag bedrag hè?
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De groenten en fruit koop ik bij Hofman in Emmen idd.
      Je moet er niet aan denken he altijd zo te moeten leven...echt op de cent. Als deze maand voorbij is ga ik schandalig los in mijn favoriete biowinkel dat weet ik wel!!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen