dinsdag 9 januari 2018

Eigen boontjes doppen, gratis wijn en chocola én een weekmenu

Onder het afdak lagen nog steeds boontjes te drogen, het werd hoog tijd om deze eens te doppen. Een karweitje waar je rustig mee aan de keukentafel kunt gaan zitten, muziekje op de achtergrond, kachel aan , bakkie koffie erbij , prima te doen. Ik had uiteindelijk 900 gram boontjes. Een portie droge bonen per persoon is zo’n 70 a 90 gram. 





Gisteren kwam grandpa thuis met een flesje witte wijn, had hij gewonnen met een verloting op het werk. Ik was er maar wat blij mee want het laatste flesje wijn had ik vorige week soldaat gemaakt met dochter uit Ermelo 😊. Vanmiddag werkte ik een paar uurtjes bij schoondochter in de kinderopvang, er was een jarig jobje en de moeder had voor alle leidinggevende chocolaatjes meegenomen, hoe lief is dat!  
Alle extraatjes zijn welkom deze weken.

Het weekmenu ziet er als volgt uit deze week.

Maandag
Roerbakgroente ( restjes broccoli, paprika, ui ) met gebakken zoete aardappel uit de oven.

Dinsdag
Stamppot boerenkool met vegaworstjes.

Woensdag
Aardappelen, rode bietjes en witlofsalade met een eitje .

Donderdag
Pasta met groente pastasaus ( die van de AH, met prei uit de tuin en paprika uit de vriezer), geraspte kaas en een in stukjes gesneden vegaworstje.

Vrijdag
Risotto met groene erwten en wortel, kaas.

Deze week zijn alle alpro producten uit de koeling in de aanbieding bij AH, daar ga ik echt wat van halen, heerlijk die bonusweken 😉

Liefs grandma.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten