zaterdag 26 april 2014

Koningsdag en stropakje-moestuinieren

Vandaag moest ik werken. Voorgaande jaren stonden grandpa en ik vroeg op om naar de vrijmarkt te gaan voor allerlei nuttige zaken. Nog verder terug in de tijd namen we de kinderen mee , gaven ze een paar euro die ze naar eigen inzicht mochten besteden, lekker afdingen jongens. Leren ze hoe ze met geld moeten omgaan enz. Vandaag niks van dat alles, om half 7 zat ik in de auto naar t werk. Lieve collega had de gisteravond de huiskamer al versierd. Ik had voor ons beiden een oranje flaphoed gekocht en collegaatje nam oranje tompoezen en voor elke bewoner een oranje guirlande mee. Iedereen op tijd uit  de veren en kijken naar de koning en de koningin en "oh kiek es eem de princessie bint er ook bei ". t Was heel gezellig :) Ik vond dit wel een erg leuke koningsdag.

Gisteren voor het eerst echt in de bio tuin gewerkt als vrijwilliger. Leuk hoor. Het stropak-moestuinieren werkt goed. alles groeit als kool en wat ook een pluspunt is er zijn erg weinig slakken! Volgend jaar zelf maar eens proberen.
Het was ook erg gezellig om met oudvriendin te werken dat voelt dan zo vertrouwd.

Morgen een wat langere blog, eerst lekker slapen.

liefs grandma.


3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er samen met je mensen van de dagbesteding een mooie dag van hebt weten te maken,
    Enneh, dat stobaal tuinieren klinkt me steeds interessanter in de oren. Vooral voor de aardbeien, meloenen en komkommers ☺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aardappelen schijnen het ook perfect te doen. Ik zal de volgende keer weer een foto maken van het hele gebeuren.

      Verwijderen