zondag 15 september 2019

vakantie, derde moeder/(klein)dochterdag en weer in het gareel

Zo eindelijk weer tijd voor het bloggen. We hebben een fijne en drukke zomer gehad. We toerden met het kampertje kris kras door Nederland, van Drenthe naar Noord Brabant , naar Zeeland, naar Friesland, naar Gelderland en via Overijssel weer naar huis :)
Een oude camper heeft zijn charme maar geeft ook wat gedoe. Zo is voor de vakantie de koppelingsplaat en toebehoren vervangen en tijdens de vakantie liet hij ons in de steek in een lange file. Gelukkig kreeg grandpa hem toen weer aan de praat maar een paar dagen later, op een parkeerplaats liet de camper het echt afweten. Lang leve de ANWB en een bijzondere aardige monteur die ons weer op weg hielp. Hij gaf ons tal van tips en trucs zodat we de rest van de vakantie geen ellende meer hadden. We stonden op dat moment op de parkeerplaats van het Bijenhuis in Wageningen , kijk dat is voor deze grandma een geluk bij een ongeluk :)

De kleinkinderen kwamen allemaal één of twee dagen logeren of een middag spelen op de camping, dochter uit Ermelo bleef zelf ook gezellig twee nachtjes.

Vorige week hadden dochter uit Zutphen en ik onze moeder/dochterdag deze keer ging kleine Nora ook mee. We gingen met de trein wat voor het meiske al een avontuur op zich is en we hadden natuurlijk een hele gezellige dag.



Vorig weekend vierden we grandpa's 61ste verjaardag! Het was een gezellige drukte vol visite, pret, vuurkorfjes, en logees.

Afgelopen maandag moesten we dan toch echt weer aan het werk en dat is dan ook weer goed, he. Beetje regelmaat doet me goed.

De bijen zijn ondertussen behandeld tegen varoamijt en bijgevoerd voor de winter. Er waren nog wat verzegelde ramen die ik heb geslingerd, wat in de broedkamers zit laat ik daar want dat hebben de bijtjes zelf nodig.

De moestuin is een chaos daar moet ik echt mee aan de slag deze week.

Gisteren stond ik op het laatste marktje van deze zomer, een open dag op een zorgboerdrij in Weerdinge we hadden prachtig  weer en ik verkocht veel jam en weinig honing :)  :0.





zo beetje bijgepraat..tot snel

liefs grandma 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten