zondag 27 december 2020

rondom kerst

Voor de meeste mensen geldt dat het dit jaar een andere kerstperiode is dan andere jaren. Zo ook voor grandpa en mezelf, kleinkinderen komen bijvoorbeeld wel logeren, maar we gaan niet naar  de dierentuin, het zwembad of de bioscoop. We vermaken ons met een knutselwerkje en Netflix is haast een huisgenoot geworden. Grandpa en ik doen ook niet zoveel bijzonders eigenlijk, we hebben weinig zin om ook maar iets te ondernemen. Wel proberen we elke dag een fikse wandeling met de hond te maken, dat bevalt ons erg goed, we praten dan veel want er is van alles aan de hand om ons heen.

Wat wel hetzelfde bleef waren de kerstpakketten, ik mocht iets via internet uitzoeken en grandpa kreeg een heus kerstpakket met alles erop en eraan.




We vierden ons 2-persoons kerst-etentje op kerstavond in het pipowagentje. Kerstboompje voor het deurtje en binnenin hadden we de boel versierd met kerstlampjes en dennengroen. We hadden het bed opgemaakt met een dubbel dekbed en waren vast van plan om er ook de nacht door te brengen :) 








Onder de dekens was het heerlijk warm maar onze hoofden waren steenkoud, ik begrijp nu zeer goed de functie van een slaapmuts als in vroegere dagen 😂 Om 02.00 togen we in onze pyjama richting huis en ons warme bed. We bewonderden nog wel even de heldere nacht met talloze de sterren en het knisperende bevroren gras waar we op liepen.

Eerste kerstdag deden we niets en tweede kerstdagen kwamen de kinderen en kleinkinderen, niet iedereen was aanwezig maar toch was het wel okee. De kleinkinderen stookten een vuurtje in een vuurpotje en roosterden marshmallows, we speelden buiten verstoppertje en kleine Mingus sliep heerlijk op iedere beschikbare arm.




Vandaag eten we kliekjes, hangen voor de kachel en op de bank, wat een weertje hé.


Vlak voor de kerstdagen kwam het salaris binnen, 1700 euro ging er naar de spaar, totaal staat er nu 6100 euro op de rekening voor nooit-meer-werken-buiten-de-deur, nog 23900 te gaan.


Deze week ga ik de nachtdienst weer in, oudejaarsdag kom ik er weer uit, heel luxe, ik ben jaar zowel met de kerst als met oud en nieuw vrij, fijn hoor.


In januari beginnen we natuurlijk weer met onze sobere maand met een missie, ook dit jaar zullen we een live below the line week houden.  We leven dan van  € 1.50 per dag per persoon, dus € 21,00 per week voor ons beiden. klik hier voor meer informatie


voor nu, fijne avond liefs grandma.




4 opmerkingen:

  1. Boeiend en afwisselend. Mooi bedrag naar de spaarrekening. Het weer van vandaag was verschrikkelijk. Ik zie uit naar morgen en ook naar jouw blogs in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha,ik zie jullie voor me,in pyjama naar het huis lopend.Die slaapmuts, ja die heb ik, want ik heb altijd koude voeten en dan helpt een warm hoofd(via het hoofd verlies je de meeste warmte)Hier is de slaapmuts een gewone wollen wintermuts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een leuk verhaal in deze gezellige blog!
    Ook ik start altijd met ijsvoeten in sokken die dag halverwege de nacht uitmoeten omdat m'n voeten dan "branden".
    Gezellig, de pipowagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kerstpakket ziet er goed uit! In die van mijn kinderen zat allemaal van dat luxe spul waar we eigenlijk weinig mee kunnen...

    BeantwoordenVerwijderen