zondag 20 december 2020

hoi

We hebben een bijzonder enerverende en stressvolle maand achter de rug vandaar dat het even duurde voordat er weer een blogje verscheen. Natuurlijk waren er ook fijne dingen, jarige jobjes en jetjes, bezoekjes van en naar de kinderen en kleinkinderen. Maar even pas- op- de- plaats wat bloggen betreft was even nodig.


We deden de 6-weekse boodschappen, ik ga toch terug naar maandelijkse boodschappen, die 6 weken is net niet toereikend vind ik, tussendoor haal ik dan toch nog veél boodschappen in huis. Ik vind het ook , vooral in deze tijd, belangrijk om extra voorraad te hebben. 


Er ging vorige maand € 300 euro naar de spaarrekening wat het totaal bedrag voor nooit meer werken buiten de deur op € 4400 brengt. Volgende week komt het salaris weer binnen en wie weet ook de zorgbonus :) en de eindejaars eindkering :) :) helemaal top.

Van dat extra geld ga ik wat extra imkerspullen kopen. Wat de bijtjes betreft, alle kasten zitten nog vol bijen, hoe hoopgevend is dat ! 

Deze week vlogen de bijen zelfs nog het was druk voor de kasten.


Volgende keer een langer blogje, ik spreek jullie snel weer ...


liefs grandma





10 opmerkingen:

  1. Het heeft bij mij tijden geduurd voordat ik kon volstaan met maandelijks inkopen. Dus ik begrijp dat zes weken en regelmatig een hoeveelheid mensen over de vloer iets is dat tijd kost.

    De angst om mis te grijpen is dan ook en dingetje. Ik begon met iedere twee weken online bij Jumbo kopen en afhalen op de goedkoopste, gratis momenten.
    Sinds een paar jaar heb ik die twee weken opgerekt. Het aantal dagen dat ik met een wc rol doe en afwasmiddel is de grootste fles.

    Succes bij het doorleren. Ik vind het nu heerlijk om maar een keer per vier en soms vijf weken de boodschappen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..en dan tussendoor de verse producten neem ik aan?

      Verwijderen
    2. Zelfvoorzienend qua groenten. Vegetarisch, dus nee, weinig tussendoor. 200m2 moestuin is veel voor één persoon.
      Ik heb teveel aardappelen weggegeven. Dat is een dom geweest. Opeens veel vrienden...

      Verwijderen
  2. Als je eens per 6 weken boodschappen zegt, bedoel je dan dat je tussendoor echt helemaal niet in een winkel komt? Of ga je voor verse producten nog wel tijdens die weken naar een winkel? Ik zie geen probleem in eens per 4-6 weken boodschappen halen (behalve dat ik nauwelijks bergruimte heb), maar vooral fruit lijkt me toch een probleem, dat kun je niet allemaal 6 weken bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt hoor, tussendoor haal ik verse groenten en fruit en tja aanbiedingen kan ik moeilijk weerstaan 😊

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Tja soms heb je van die periodes dat het niet zo top gaat..

      Verwijderen
    2. Hopelijk nu weer alles beter. De nooit meer werkenpot loopt steeds een beetje voller.

      Verwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat 6 weken vrij lang is om te overbruggen. Een maand lijkt mij ook eenvoudiger.

    BeantwoordenVerwijderen