zondag 24 oktober 2021

zondag, rustig-aan-dag

Vandaag hadden we een rustige dag, we sliepen een beetje uit, wandelden een stukje met de hond en gingen vanmiddag naar Poolshoogte voor een lange wandelig zonder hond ( ze wordt een beetje oud) 

De afgelopen weken waren super druk. Na mijn werkblokje van 4 nachten, pasten we veel op opa en oma. Gelukkig gaat het ietsje beter met schoonmoeder.  Ze hebben een stent geplaatst waardoor ze zich stukken beter voelt. Iedereen in de familie wil graag helpen maar we kunnen niet 24/7 aanwezig zijn. Afgelopen week is er overdag hulp van een van de kinderen, 's nachts zijn ze alleen  maar kunnen ze op de bel drukken voor hulp.

Afgelopen week heeft grandpa nog meegeholpen, ik had de herfstvakantie vrij genomen voor de kleinkinderen, er waren logeerpartijtjes en leuke activiteiten. We gingen met  de koters en met hun ouder(s) naar het boomkroonpad, ik nam de kinderen mee naar wonderwereld in Ter Apel en we sloten het gebeuren af met een bezoekje aan Dinoland in Zwolle. 


Vrijdag deden grandpa en ik helemaal niets en ik zal je vertellen dat is ook heerlijk :)


De voortuin is klaar, het ziet er veelbelovend uit, volgend jaar een bloemenzee hoop ik. Gisteren ging grandpa weer verder met het pad in ons bosje, ooh het wordt echt een wandelpaadje, niet  groot hoor maar het idee is echt leuk! Zelf verpootte ik planten, verwijderde een hoop stinkende gouwe en rommeltjes. Aankomende week ben ik ook nog vrij, dan verdeel ik de compost over de moestuin en strooi ik stro op de bedden, de laatste appels van de kromme boom zal ik oogsten en de kelder opruimen....mits er niets tussen komt natuurlijk 😅.


plantjes poten in de zij-envoortuin




boomkroonpad, belevingspad


...en vandaag Poolshoogte.






het bos is altijd heerlijk om te ontstressen 


.
Tot snel, liefs grandma.



 

2 opmerkingen:

  1. Je zit in een sandwitch-situatie. Zorg voor ouders en plezier met kleinkinderen. Zo vliegt je tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk nu al uit naar foto's van je bloemenzee in het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen