vrijdag 1 oktober 2021

boodschappen onder controle

Zo aan het eind van de zomer als de moestuin op zijn eind is qua oogst wordt het tijd om weer grip te krijgen op de boodschappen. Vanaf 1 oktober houd ik me ook meer aan een weekmenu dan in de zomer als ik gewoon de tuin in kan lopen om groenten te halen. 


Vanmorgen deed ik de maandboodschappen, toen ik thuis kwam besefte ik dat ik een en ander vergeten had, geen ramp die haal ik dan later wel eens. 


genoeg voorraad

tas met uien en bieten

kassa, ketsjing!!

Bij Jumbo was ik € 68,49 kwijt, inclusief spaarzegels. Bij de groenteboer € 3,69, daar had ik ruim 4 kilo uien, 2 kilo bieten, 2 stronkjes witlof en een zak paprika's voor. Mooie buit zeg maar.

Grandpa ging nog even naar het Kruitvat voor een voorraadje deodorant, paradontax, haarclipjes ( voor mij :) ) en een nagelknipper. Hij had geen bonnetje meegenomen maar hij was ongeveer 26 euro kwijt.

Totale kosten vandaag € 98,09. Ons maandbudget is € 250 voor boodschappen, incl dierenvoer en schoonmaak/wasmiddelgebeuren. 

De rest van de maand hebben we nog zo'n € 38 per week te besteden aan verse groenten en fruit, broodmeel en andere heerlijkheid, moet goedkomen.


De kelder is al lekker vol, ik wacht nog op een mooie aardappel-aanbieding en dan kunnen we er voorlopig even tegen.


weekmenu voorbeeld.

Vandaag,

volkoren spagetti met boursinspinazie en mozarella.


Zaterdag,

roerbak boontjes (uit de moestuin), paprika, vleesvervanger gehakt en rijst


Zondag, 

indiase curry ( afgeprijsd maaltijdpakket ) 


Maandag, 

hutspot met een valess rookworstje.


Dinsdag, 

aardappelen, rode bietjes en een vleesvervanger


Woensdag, 

restjes


Donderdag,

pasta met rode saus, paprika en prei, mozarella.


Vrijdag boodschappendag.


Het merendeel van de paprika's die ik vandaag kocht gaat gesneden de vriezer in, ook een deel van de bietjes maak ik in. 


fijn weekend, liefs grandma.







2 opmerkingen:

  1. Ik heb gisterenochtend ook even flink boodschappen gedaan om de voorraden aan te vullen. Ik moet echt opletten dat ik niet iets vergeet, want ik kan niet 'even' naar de supermarkt om iets alsnog te halen.

    BeantwoordenVerwijderen