dinsdag 11 april 2023

paasweekend, voorraden aanvullen en een kribbige grandma

Het paasweekend was gezellig druk. Paasmaandag-ochtend kwam ik uit de nachtdienst en sliep een paar uurtjes. Vanaf 13.30 kwamen de kinderen en kleinkinderen op bezoek. Kleine Mingus was ziek dus dochter en het ventje waren niet van de partij. De kindjes speelden zowel binnen als buiten, de kippen werden losgelaten en geknuffeld, stenen muurtjes nagekeken op slakken en pissebedden. Er werd gevoetbald en zelfs nog wat geknutseld. Het was een geslaagde chaos :) 

Ik had daags ervoor al een grote pan soep gekookt, die hoefde ik alleen maar even op te warmen, wat stokbroodjes in de oven en kijk an,  het hele spul kon blijven eten. Ik zat naast kleinzoon Mart aan tafel, "het is hier altijd zo druk en er gebeuren ook altijd gekke dingen " ,verzuchtte hij en ondertussen probeerde hij met drie eetlepels tegelijk zijn soep te eten, tja hoe dan hè :)


Vanmorgen stond ik op met een bijzonder knorrig humeur, pislink was ik, geen idee waarom. Arme grandpa moest het een beetje ontgelden. Vanmiddag gingen we even naar Ikea Zwolle, dochter was gisteren haar rugzak vergeten , die brachten we even halverwege. Grandpa ging mee, voor de gezelligheid, ik denk dat hij daar een beetje spijt van had, hihihi . Op de terugweg deed ik een dutje in de auto, het humeur was na het dutje aardig opgeknapt. We gingen langs de Welkoop en kochten daar hanggeramiums, wat sla-en andijvieplantjes, een grote zak met biologische mest voor sier-en moestuin. Ze hadden ook 20 kilo voederwortels te koop voor maar € 4,95 daar hebben we ook een zak van  meegenomen. Die wortels zijn niet mooi recht en ze moeten ook echt op maar hé, € 4,95! dat laat ik niet liggen. Prima om te eten. Vanavond aten we stamppot wortels, met lekker veel ui, ik vond in de kelder nog een pruttige zoete aardappel die kon er ook wel bij door. In de koelkast stond nog een restje creme fraiche, zo hadden we een smeuige stamppot. 





Morgen neem ik wat wortels mee naar een vriendin, ik houd nog wat wortels achter voor een carrotcake en de rest ga ik wecken, fijn de voorraad weer aanvullen. Zo'n voorraad moet je echt bijhouden, ik kijk deze regelmatig na en vul aan waar nodig. Hoe blij kan een mens zijn van een goed gevulde voorraad.


Liefs grandma.








 

2 opmerkingen:

  1. Slim om van te voren een pan soep te maken! Zo doe ik dat ook graag. Voorbereiding is de sleutel tot succes en tijd voor je gasten : )

    BeantwoordenVerwijderen