vrijdag 7 april 2023

moestuin

Afgelopen maandagochtend begonnen we met de voortuin. Onkruid verwijderen, oude takken en stengels wegbreken en wat snoeiwerk. In de middag begonnen we met het serieuze werk, de moestuin. Ik had al een aantal bedden gedaan, klaar om in te zaaien en te poten. Grandpa hielp me mee met wat zwaar spitwerk, een paar bedden waren nogal verwaarloosd. Ik verdeelde kompost en maakte de paadjes tussen de bedden onkruidvrij. Grandpa haalde een aanhangentje houtsnippers en zo ziet het er allemaal weer netjes uit, nou ja, ik moet één aardbeiedbed nog doen, volgende week volgende week.





Het kasje werd gepoetst en er kwam nieuwe teelaarde in. De peultjes, uien en aardappelen zijn gepoot, bietjes, worteltjes en peterselie werden op rijtjes gezaaid. Heerlijke tijd, he. 

Gisteren deed ik weinig, beetje energie sparen voor de nachtdienst, ik werk weer een blokje van vier nachtjes, één gehad nog drie te gaan. 


Zo nu ga ik mijn lunch voor de nacht klaarmaken :)


Fijne paasdagen ! Liefs grandma.



2 opmerkingen:

  1. Heb je de film: Onder het maaiveld al gezien? Over het bodemleven?
    En hoe je niet moet spitten en bemesten enz? Erg interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik spit ook eigenlijk nooit, de bedden bemest ik met paardemest en kompost , we lopen niet op de bedden..tenminste dat is niet de bedoeling. We hadden nog steeds veeeel opkomst van de framboos door een aantal bedden, werkelijk heel erg en ja dan moeten de bedden toch gespit om dat er allemaal uit te krijgen.
      De film ga ik zeker opzoeken, lijkt me heel interessant, bedankt voor dd tip!

      Verwijderen